Zöldséges- tejszínes őzlábgombaleves, házi csipetkével
2016. augusztus 09. írta: SzepiÁgi

Zöldséges- tejszínes őzlábgombaleves, házi csipetkével

Erdőből a tányérba

 

A gomba ízének nincs párja! Azonban kérek mindenkit aki maga szedi a gombát, hogy gombaszakértővel vizsgáltassa át. Elég, ha csak egy mérgező kerül bele és meg van a baj! Az én levesem most egy nagyon szép, törékeny, ízletes erdei gombából, az őzlábgombából készült.

078_renamed_by_iws_2.jpg

 

Ahogy én készítem:
A gomba tönkjét a kalap alatt levágtam, a kalapról a hártyát eltávolítottam. Alaposan megmostam és csak a túl nagy fejeket aprítottam, a többi fiatal apró gombafejeket egybe hagytam.
Zöldségeket hámoztam és aprítottam (sárgarépa, fehérrépa, zeller. karalábé).
Vöröshagymát apró kockákra vágva dinszteltem zsíron majd a tűzről levéve pirospaprikával megszórtam. A zöldségeket hozzáadtam, egy csokor apróra vágott petrezselyemzöldet és egy dl fehérborral felengedtem. Ebben dinsztelődött a zöldség. Amikor már majdnem puha volt, akkor a gombát is rádobtam. Ízesítettem sóval, borssal és felöntöttem a leves mennyiségének megfelelő vízzel. Addig főztem, amíg a gomba is megpuhult, de még roppanós maradt.

068_renamed_by_iws_1.jpg

 

Házi csipetkét készítettem:
Liszt, tojás, só és annyi víz, hogy gyúrható, de kemény tésztát kapjunk. Amikor selymesre gyúrtam, kicsit meglapítottam, és az ujjaimmal, apró lapos darabokat csipkedtem belőle. Néha a tésztát, a lisztbe megforgattam. Amíg a leves főtt, hagytam állni.
Utána, a forró leveshez adtam és addig főztem azzal, amíg fel nem jött a tetejére.
A végén a levesből kivettem két szedőkanálnyit, amit 3 dl 20%-os tejszínnel simára kevertem és visszaszűrtem a levesre.

079_renamed_by_iws_1.jpg



Jó étvágyat kívánok!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr4210006552

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása