Gombafasírt franciasalátával
2016. október 23. írta: SzepiÁgi

Gombafasírt franciasalátával

Húsmentes finomság hidegen,melegen

 

Ha nagyobb mennyiségű gombához sikerül hozzájutnom, mindig készítek belőle fasírtot. A gomba, (főleg az erdei gomba)  70%-a víz, így sütéskor az egyharmadára zsugorodik. Ezért szükséges belőle nagy mennyiség a fasírt elkészítéséhez. Nagyon finom és laktató, nagy előnye még hogy melegen és hidegen egyaránt kiváló.

029_renamed_by_iws_6.jpg

Ahogy én készítettem:

3 kg gombát (én most erdei gombát használtam) alaposan megmostam, majd lecsurgattam.

003_renamed_by_iws_9.jpg

Aprítóba néhányszor megforgattam, de nem pépesítettem.

010_renamed_by_iws_9.jpg

 
Egy nagy fej vöröshagymát apró kockákra vágtam és zsíron megdinszteltem.  A tűzről levéve piros őrölt paprikát és 3 gerezd zúzott fokhagymát adtam hozzá. Rá tettem a gombát és újból tűzre került. Tovább fűszereztem, sóval. borssal, kevéske kakukkfűvel és őrölt köménnyel. Zsírjára sütöttem a gombát.
Közben 2 db zsemlét tejbe áztattam, amikor megázott, jól kinyomkodtam.  Nagy csokor petrezselyemzöldet apróra vágtam.
Amikor a gomba megsült, hagytam langyosra hűlni és összeállítottam a fasírtot.

017_renamed_by_iws_6.jpg
A gombához adtam a kinyomkodott, szét morzsolt zsemlét, az aprított petrezselyemzöldet és 2 egész nyers tojást. Én annyi tojást szoktam használni, amennyi zsemlét. Jól összekevertem, ha lágy lenne zsemlemorzsát lehet hozzáadni.
Gombócokat formáltam belőle majd zsemlemorzsába meghempergettem.

019_renamed_by_iws_8.jpg


Bő forró olajban mind két oldalát megsütöttem. Papírtörlőre szedtem ki az olajból, hogy a fölösleges olajat leitassam róla.

022_renamed_by_iws_4.jpg

Franciasalátával fogyasztottuk.

079_renamed_by_iws_3.jpg

Melegen és hidegen is egyaránt finom a gombafasírt.

067_renamed_by_iws_2.jpg

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr9211832917

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása