Vörösborban sült oldalas sütőtökös krumplipürével és párolt savanyú káposztával
2017. január 14. írta: SzepiÁgi

Vörösborban sült oldalas sütőtökös krumplipürével és párolt savanyú káposztával

Ízek finom párosítása

 

Egyes húsoknál szinte elengedhetetlen a pácolás. Szerintem ilyen az oldalas is, mert így válik finom omlóssá, ízletessé.Az ízhatást egy kis borral már csak fokozhatjuk. Nem kell megijedni, nem részegedünk le tőle, sőt még a gyerekek is fogyaszthatják, mert sütés során az alkohol elpárolog belőle.Ennél az ételnél én a pácoláshoz és a sütéshez is használtam bort, sőt a káposztához is.

078_renamed_by_iws_3.jpg


Ahogy én készítettem:

1 kg sertés oldalast egy csontosra vagdaltam.

005_renamed_by_iws_12.jpg


Páclevet készítettem:
1,5 dl tökmagolaj, 1 evőkanál só, fűszerpaprika, mustár, ketchup, 1 mokkáskanál kakukkfű, 4 gerezd zúzott fokhagyma, 1 dl vörösbor felhasználásával. Jól összekevertem és megforgattam benne az oldalas darabokat. Lefedtem és hűtőben tároltam. Ezt jó előző nap este elkészíteni, de legalább 4 órát álljon a pácban a hús.

007_2_renamed_by_iws_1.jpg


Másnap egy megfelelő méretű tepsibe, amibe kényelmesen belefér a húst sorba leraktam. Ráöntöttem a páclevet és 3 dl vörösbort.

027_renamed_by_iws_7.jpg

Alufóliával lefedtem és betettem a sütőbe. 1 óra sütés után, átforgattam és még egy félórát tovább sütöttem fólia alatt. Utána óvatosan leemeltem róla a fóliát és további félóra alatt szép pirosra sült. Néhányszor meglocsoltam a zsírjával.

085_renamed_by_iws_1.jpg


Sütőtökös krumplipürét készítettem:
A sütőtököt daraboltam és megsütöttem. A héjából kikapartam és pépesítettem. Krumplit hámoztam, sós vízben puhára főztem, majd összetörtem. Vegyítettem a pépesített sütőtökkel, sóztam, borsoztam , kevéske szerecsendiót adtam hozzá és vajjal habosra kevertem. Tálalásig melegen tartottam.

063_renamed_by_iws_2.jpg


Párolt savanyú káposzta is készült hozzá:
A savanyú káposztát átmostam, jól kinyomkodtam és rövidebb darabokra vágtam. Hagymás zsíron megdinszteltem. Ízesítettem őrölt köménnyel, babérlevéllel, fekete borssal, 2 dl fehérbort öntöttem rá és fedő alatt puhára pároltam. A végén a fölösleges levet fedő nélkül elpárologtattam róla.

062_renamed_by_iws_9.jpg


Melegen tálaltam.

 

058_renamed_by_iws_2.jpg

 

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr1212124923

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása