Sörtésztában sült csirkecombok parajos burgonya tekerccsel és sült zöldséggel
2017. január 15. írta: SzepiÁgi

Sörtésztában sült csirkecombok parajos burgonya tekerccsel és sült zöldséggel

Bőségtál

 

Méretes darabok kerültek tálcára ezzel az étellel. A csirkecombokat egészbe készítettem és a tekercsem is akkora lett mintegy kenyér. Azért ha valaki kedvet kap hozzá és elszeretné készíteni, akkor apróbb darabokkal és a tekercset is fele mennyiséggel készítheti.A családom azonban örült az óriás adagoknak.

127_renamed_by_iws_2.jpg



Ahogy én készítettem:
 5 db szép nagy csirkecombot egészbe hagytam.  A felső comb részt kifiléztem. Megmostam leitattam róla vizet és besóztam. Addig hagytam állni, amíg a bundája elkészült.

069.JPG


Sörtészta bundát kapott:

104_renamed_by_iws.jpg


3 db tojást szétválasztottam, a sárgáját egy edénybe tettem, a fehérjét kemény habbá vertem.
A tojás sárgájához öntöttem 2,5 dl sört, 0,5 dl olajat, 1 teáskanál sót és 25 dkg lisztet.  Jól összekevertem és a tojások felvert habját is hozzávegyítettem. A palacsintatésztánál sűrűbb masszát kaptam.
A húsokat lisztbe megforgattam és a sörtésztába alaposan meghempergetem.
Forró zsiradékban, nem túl magas hőmérsékleten szép pirosra sütöttem (én az egyik oldalát fedő alatt szoktam, majd a másikat fedő nélkül).
Spenótos burgonyatekercset készítettem:
A burgonyát héjában megfőztem (1 kg). Utána meghámoztam, összetörtem és hagytam hűlni.
Addig elkészítettem a spenótot:

085_renamed_by_iws_2.jpg


Fagyasztottat használtam, amit kiolvasztottam. Zsiradékon megdinszteltem, adtam hozzá 3 cikk zúzott fokhagymát, 1 teáskanál sót és megdinszteltem. 2 db egész tojást elhabartam két evőkanál liszttel és a parajra öntöttem. Kavargatva addig pároltam tovább, amíg kezdett besűrűsödni. Levettem a tűzről és hagytam kihűlni.
Elkészítettem a tekercset:
Lisztezett gyúrótáblára tettem a pépes krumplit.  Megszórtam 1 evőkanál sóval, 1 mokkáskanál borssal, őrölt köménnyel, fél mokkáskanál szerecsendióval, beleütöttem két tojást és annyi lisztet adtam hozzá, hogy jól formázható tésztát kapjak.

089_renamed_by_iws.jpg

Simára összedolgoztam, hogy ne tapadjon a kezemre. Henger alakúra formáztam és egy lisztezett konyharuhára helyeztem. Ezen nyújtottam el 1 cm vastagságúra. A tésztát megkentem a kihűlt parajjal és a konyharuha segítségével feltekertem (mint a bejglit). Megszórtam szezámaggal.

097_renamed_by_iws_1.jpg


Egy megfelelő méretű tepsit fagyott zsírral alaposan kikentem. Ebbe helyeztem a tekercset, amit tojássárgájával bekentem. A tetejére is morzsoltam a zsírból.

099_renamed_by_iws.jpg


Előmelegített sütőben 180 fokon sütöttem 45 percig, illetve amíg szép piros nem lett a teteje. Tűpróbát végezzünk.  Szeletelni 15 perc után már szépen lehet.

137_renamed_by_iws.jpg


Vajon zöldségeket sütöttem, wok fűszerkeverékkel.
Nagyon gazdag, bőséges és egészséges étel került elénk.

114_renamed_by_iws_1.jpg



Jó étvágyat!
 

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr212128095

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása