Lekvárral töltött túrós párnácskák
2017. február 12. írta: SzepiÁgi

Lekvárral töltött túrós párnácskák

A régi ötórai teák "emlékére"

 

Akiknek elég sárga a születési anyakönyvi kivonata, még emlékezhetnek az ötórai teákra...A finom teák mellé egyszerű, kevés összetevőből álló, de finom süteményeket fogyasztottunk. Most én is egy ilyen teasüteményt készítettem és egy kicsit el is "játszadoztam" vele.

016_renamed_by_iws_10.jpg

Ahogy én készítettem:

Hozzávalók:
50 dkg túró, 50 dkg darás liszt, 25 dkg vaj, kemény sárgabarack lekvár (lehet más ízű is, de kemény sütésálló)

Elkészítése:
A túrót áttörtem, hozzáadtam a lisztet, rávagdaltam a vajat.

012_2_renamed_by_iws.jpg
Alaposan összegyúrtam.

018_2_renamed_by_iws.jpg


Lisztezett gyúródeszkán vékonyra elnyújtottam. Derelyemetszővel téglalapokat vágtam ki belőle.

028_2_renamed_by_iws_3.jpg


A téglalapok egyik felére lekvár darabot helyeztem.

033_2_renamed_by_iws.jpg


Az üresen maradt tészta résszel betakartam a lekvárt és a széleket jól összenyomtam, párnákat formáztam.

038_renamed_by_iws_9.jpg


 A megmaradt tésztából betűket formáztam és a monogramként a párnácskákra helyeztem.
Még egy kis paplanra is futotta.

051_renamed_by_iws_3.jpg

Megkentem felvert tojással és vajazott, lisztezett tepsibe tettem.

039_renamed_by_iws_1.jpg


Előmelegített, forró sütőbe sütöttem.

079_renamed_by_iws_6.jpg


Még melegen megszórtam porcukorral.
A móka kedvéért meg is ágyaztam.

070_renamed_by_iws_4.jpg


A fogyasztás előtti napon jó elkészíteni, mert puhulnia kell. Jól záródó dobozban pedig napokig eláll.

Egy finom fahéjas, gyömbéres, csillag ánizsos, mézes,citromos tea remek kísérője lehet.

023_renamed_by_iws_7.jpg



Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr3412251884

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Silbermann 2017.02.13. 18:44:54

Csak kérdezem: sem tojás, sem cukor nem kell a tésztába? Illetve, ha ennyi tészta kimarad, nem célszerű kevesebb mennyiségből készíteni?

SzepiÁgi 2017.02.16. 13:31:06

@Silbermann:
Csak a leírt hozzávalókat használtam. Tojás csak a kenéshez kellett. Cukrot sem adtam hozzá. Én nem bántam, hogy megmaradt a tésztából, mert így egy kis kreativitást is vihettem bele.
süti beállítások módosítása