Sütőben sült rakott oldalas
2017. február 19. írta: SzepiÁgi

Sütőben sült rakott oldalas

Íz kavalkád

 

Erről az ételről csak felső fokban tudok szólni! Időtakarékos, mert együtt sül a hús a körettel.Az ízek pedig amik soronként váltakoznak a tepsibe, csodálatos harmóniájú íz kavalkádot alkottak.Lehet, hogy nem annyira mutatós, mint egyes ételek, de az evés közbeni ízek élvezete ezt kárpótolja.

084_renamed_by_iws_1.jpg

Ahogy én készítettem:

Előző nap este bepácoltam a csontok mentén darabolt oldalast:
olíva olaj, só, bors, fűszerpaprika, őrölt kömény, őrölt babér, boróka fűszereket használva.

021_renamed_by_iws_9.jpg

Füstölt szalonnát vékonyan szeleteltem és bevagdostam, mint a kakastaréjnak szoktuk. Ezt tettem a tepsi aljára.

028_2_renamed_by_iws_4.jpg
A savanyú káposztát átmostam, kisebb darabokra vágtam és a szalonnát beterítettem vele.

034_renamed_by_iws_7.jpg


Finom házi kolbász karikára vágva volt a következő sor.

037_renamed_by_iws_2.jpg


Burgonyát hámoztam és vastagabb szeletekben került a kolbász tetejére. Sült krumpli fűszer sóval szórtam meg.

040_renamed_by_iws_5.jpg

 

Előkerült a pácolt oldalas is, ami a rakottas utolsó sora volt. Már csak egy kis póréhagymát karikáztam rá és kétszínű kaliforniai paprikából került rá néhány karika.

048_renamed_by_iws_7.jpg


Ráöntöttem a maradék páclevet, bevontam alufóliával és sütőbe dugtam.
200 fokon 1,5 órát sütöttem.
Közben paradicsom öntetet készítettem:
 Sűrített paradicsomot összekevertem egy pici sóval, bazsalikommal, oregánóval, kakukkfűvel.
A húsról leemeltem a fóliát és meglocsoltam a paradicsom öntettel. Visszahelyeztem a fóliát és még 180 fokra mérsékelve a hőfokot 0,5 órát sütöttem.

053_renamed_by_iws_3.jpg


Sajtot reszeltem, amit a fél óra lejárta után rászórtam a tepsis hús tetejére és fólia nélkül,

057_renamed_by_iws_4.jpg

addig sütöttem, amíg a sajt ráolvadt.

060_renamed_by_iws_1.jpg



Csodálatos íz kavalkád és omlós hús került a tányérunkra körettel együtt.

074_renamed_by_iws_3.jpg

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr8512272759

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Attilajukkaja 2017.02.20. 10:54:09

Anyám, borogass! De jól néz ki. Ezt muszáj lesz megcsinálnom. :o)
Azt a paprikát viszont kaliforniainak nézem, nem pritaminnak. De jól mutat a paradicsomos hús mellett.

SzepiÁgi 2017.02.20. 15:20:32

@Attilajukkaja:
Nagyon szépen köszönöm és a helyreigazítást is! Már javítottam is a receptben.

szuts 2017.04.21. 11:34:45

Helló!

A hozzávalók listája jól jönne, mert sok múlik az arányokon.

Köszönet:szuts
süti beállítások módosítása