Töltött burgonyatekercs salátaágyon
2017. március 06. írta: SzepiÁgi

Töltött burgonyatekercs salátaágyon

Tekervényes finomság

 

Megint egy olyan ételt hoztam, ami egyszerű, de nagyszerű! Hidegen és melegen egyaránt élvezhető. Ebédre és vacsorára is kitűnő.

072_renamed_by_iws_3.jpg

Ahogy én készítettem:

1 kg burgonyát héjában megfőztem. Megtisztítottam és összetörtem.

010_renamed_by_iws_14.jpg


Hagytam langyosra hűlni, majd adtam hozzá 20 dkg lisztet (ez a burgonya minőségétől függően változhat), 10 dkg vajat, 2 db tojást, 1 evőkanál sót.

015_renamed_by_iws_7.jpg


Lisztezett gyúrótáblán összegyúrtam.

025_renamed_by_iws_4.jpg


Addig hagytam állni, amíg a tölteléket elkészítettem.

A töltelékhez:
80 dkg darált húst (zsírosabbat), 20 dkg sárgarépát kockákra vágva, 20 dkg gombát laskára vágva és 20 cm hosszú póréhagymát karikára vágva használtam.

007_renamed_by_iws_9.jpg


Zsíron a hagymát fonnyasztottam, majd a tűzről levéve megszórtam 3 kávéskanál fűszerpaprikával, 1 kávéskanál borssal, 2 gerezd fokhagymát belenyomtam, ízlés szerint sóztam.
Hozzáadtam a húst és visszahelyeztem a tűzre. Fehéredésig pároltam, akkor a sárgarépát és gombát is beleöntöttem és együtt készre sütöttem.

020_renamed_by_iws_11.jpg

 Hagytam kihűlni.

A tésztát, lisztezett zsírpapíron elnyújtottam 1 cm vastagságúra. Amikor a töltelék meghűlt, rákentem a tésztára teljes hosszába és szélességébe.A papír segítségével feltekertem.

029_renamed_by_iws_11.jpg


Egy kicsit megdíszítettem és előmelegített sütőbe tettem.

037_2_renamed_by_iws.jpg


180 fokon 45 perc alatt sült meg. A 40. percnél egy tojással megkentem a tetejét és visszatoltam a sütőbe.
Gyönyörűen megsült.

043_renamed_by_iws_4.jpg


Salátaágyon tálaltam. A salátafejet leveleire szedtem, alaposan megmostam és papírtörlővel leitattam róla a vizet. Meglocsoltam extra szűz olívaolajjal és tárkony ecettel végül salátamag keverékkel szórtam meg. Néhány paradicsom darabkával is ízesítettem.

062_renamed_by_iws_11.jpg


Szépen lehet szeletelni és hidegen is kitűnő.

079_renamed_by_iws_7.jpg



Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr6912318265

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása