Kirántott hús torta
2017. június 03. írta: SzepiÁgi

Kirántott hús torta

Ha valaki a sósat részesíti előnyben az édessel szemben

 

Nem mindenki szereti az édes tortákat és azoknak igazi meglepetés lehet ez a kirántott hús torta. Tulajdonképpen kirántott hús krumplipürével, torta formában. Névnapra, születésnapra is kedves éke az étkező asztalnak, ráadásul nagyon finom is.


079_renamed_by_iws_8.jpg

Ahogy én készítettem:

Először a torta alapját a krumplipürét készítettem el. 2 kg burgonyát meghámoztam, aprítottam és sós vízben puhára főztem. Utána pépesítettem.
10 cm hosszúságú póréhagymát aprítottam és vajon puhára pároltam.

033_2_renamed_by_iws_3.jpg
Ezzel a hagymás vajjal kavartam simára a krumplit és ízesítettem még sóval, borssal, kurkumával, szerecsendióval ízlés szerint.

039_renamed_by_iws_4.jpg
Ezt követően egy 26 cm átmérőjű kapcsos tortaformába simítottam és hűtőbe tettem. Addig hagytam hűlni, amíg a húst elkészítettem.

045_renamed_by_iws_6.jpg

2 db (80 dkg) szép csirkemell filét 6-8 cm széles csíkokra vágtam (nekem 14 db lett belőle).

052_renamed_by_iws_6.jpg

Besóztam és a szokásos módon paníroztam. Liszt, felvert és sózott tojás, majd szezámmaggal összekevert zsemlemorzsába forgattam meg.

054_renamed_by_iws_8.jpg
Bő forró olajban, nem túl magas hőfokon mind két oldalát szép pirosra sütöttem. Papírtörlő segítségével leitattam róla a fölösleges olajat.

060_renamed_by_iws_2.jpg
Elővettem a hűtőből a tortaformában lévő krumplipürét, lepattintottam róla a peremet.

070_renamed_by_iws_5.jpg
Tálra tettem az alapot és körberaktam a hússzeletekkel.

076_renamed_by_iws_1.jpg
Kicsit megdíszítettem, lehetőleg ehető díszítést használjunk. Én sonkából rózsát hajtogattam,

003_renamed_by_iws_13.jpg

kaliforniai paprikából szívecskéket vágtam, uborkából virágokat, paradicsomot és petrezselyem zöldet használtam még díszítésnek.

100_renamed_by_iws.jpg

Elkészült a tortánk lehet tálalni. Ami a tortából megmaradt kirántott hús külön szervíroztam.

143_renamed_by_iws_1.jpg

Kapros, magvas uborkasalátát fogyasztottunk hozzá:
Nagyon gyenge fürtötös uborkákat megmostam, vékony karikákra szeltem. Picit sóztam, meglocsoltam tárkony ecettel, mogyoró olajjal, ízlés szerint mézzel és megszórtam apró magvas salátakeverékkel valamint apróra vágott friss kaporral. Jól összekevertem és tálaltam.

137_renamed_by_iws_1.jpg

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr9012561723

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása