Rozmaringos egész csirkecombok, vele sült krumpli-és zöldségágyon
2017. július 08. írta: SzepiÁgi

Rozmaringos egész csirkecombok, vele sült krumpli-és zöldségágyon

Egy tepsiben : ropogós bőrben omlós hús, körettel

 

A most hozott ételem amellett, hogy illatos még nagyon finom is. A ropogós bőr alatt, finom omlós hús lapul és még a köret is együtt sült vele.

038_2_renamed_by_iws_1.jpg



Ahogy én készítettem:

8 db egész csirkecombot (megközelítőleg 2 kg volt) megtisztítottam, megmostam és páclevet készítettem neki:
1,5 dl olíva olajba tettem, 2 kávéskanál sót, 1 kávéskanál borsot, 1 kávéskanál fűszer paprikát, 5 gerezd zúzott fokhagymát, 1 kávéskanál porított rozmaringot. Alaposan összekevertem és a csirkecombokat megforgattam párszor benne. Addig állt a pácban, amíg a többi hozzávalót is előkészítettem.

017_renamed_by_iws_15.jpg


Zöldségeket hámoztam (összesen 1 kg) és aprítottam. Ez opcionális, ki milyeneket szeret. Nálam volt sárgarépa, zöldbab, főtt kukorica, karfiol, brokkoli, borsó. Ezeket grill fűszer sóval megszórtam.
1 kg burgonyát meghámoztam és vastagabb (2-3 cm) karikákra vágtam. Ezt is megszórtam sült krumpli sóval.

007_renamed_by_iws_11.jpg


Amikor ezekkel elkészültem, egy megfelelő méretű tepsit zsírral alaposan kikentem.
Először a krumpli karikákat tettem a tepsibe majd a zöldségeket a tetejére terítettem.

022_2_renamed_by_iws_1.jpg


Végül a pácolt csirkecombokat helyeztem rá. A megmaradt pácléhez öntöttem 1,5 dl vizet és ezzel meglocsoltam a tepsi tartalmát. 4 ág rozmaringot is rátettem.

023_renamed_by_iws_10.jpg

Befedtem alufóliával és 200 fokon sütöttem 45 percig.
Akkor leemeltem róla a fóliát és még 20 percet pirítottam 180 fokra csökkentve a hőfokot a sütőben.

027_renamed_by_iws_14.jpg



A csirkecombok omlóssá váltak, a bőre pedig finom ropogós lett. A zöldségek is kellőképpen megpuhultak.

032_renamed_by_iws_6.jpg


Fejes, tejfölös salátával fogyasztottuk.

060_renamed_by_iws_3.jpg




Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr312649155

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása