Gombás- tejfölös sertésragu, lúdgége tésztával
2017. július 10. írta: SzepiÁgi

Gombás- tejfölös sertésragu, lúdgége tésztával

A gomba és hús cuki páros

 

Szeretem a hús és és a gomba párosítást, főleg erdei gombával. Az pedig csak fokozza az élvezetet, ha kap egy finom tejfölös szószt is. Nos, ebből az ételből egyik sem hiányzik.

064_2_renamed_by_iws.jpg



Ahogy én készítettem:

A sertéscombot (1 kg) 5 x 5 cm darabokra vágtam.
A gombát (0,5 kg, erdei gombával a legfinomabb) tisztítottam és laskákra szeleteltem.

2 nagy fej vöröshagymát, 1 db tv paprikát apró kockákra vágtam és zsíron megdinszteltem. A tűzről levéve adtam hozzá 2 evőkanál őrölt paprikát, 0,5 dl húslevet (víz is jó) és jó összekevertem. Fűszereztem, őrölt borssal, 2 db babérlevéllel, 3 cikk zúzott fokhagymával, 1 db aprított paradicsommal,1 mokkáskanál kakukkfűvel. Lassú tűzön sütöttem a húst, néha megkavargatva. Ha igényli (oda ne égjen!), csak akkor öntök alá további folyadékot.
Amikor a hús már félig puha volt, hozzáadtam a szeletelt gombát is és most sóztam meg.
Együtt puhára sütöttem.
Közben tejfölös habarást készítettem:
3 dl tejfölbe tettem 2 teáskanál fűszerpaprikát, 1 evőkanál lisztet és annyi tejet, hogy önthető folyadékot kapjak. Jó összedolgoztam és a gombás ragura öntöttem.
Összekevertem, egyet forraltam és el is készült.

043_2_renamed_by_iws.jpg


A tésztát kifőztem és együtt tálaltam. A lúdgégét tálaláskor apróra vágott petrezselyemzölddel szórtam meg.

037_renamed_by_iws_4.jpg

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr8412654901

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kiss Jánosné 2017.08.21. 05:44:58

Nagyon kedvemre való recept, imádom a gombát, minden formában :P

SzepiÁgi 2017.08.24. 16:13:57

Nagyon örülök neki és köszönöm szépen!
süti beállítások módosítása