Csőben sült sonkás-brokkolis karfiol, durum penne tésztával
2017. augusztus 02. írta: SzepiÁgi

Csőben sült sonkás-brokkolis karfiol, durum penne tésztával

Brokkoli és karfiol sülve-főve együtt

Én a karfiolt a zöldségek királynőjének, a brokkolit a királyának tartom. Ebben az ételben pedig sülve-főve együtt vannak! Ebédre vagy vacsorára egy könnyed, de ízletes kiváló párost alkotnak.

078_renamed_by_iws_6.jpg

Ahogy készítettem:


80 dkg karfiolt és 40 dkg brokkolit a vastag szárrészeitől megtisztítottam. Ételízesítős vízben rózsáira szedve megfőztem, vigyázva arra, hogy ne essen szét (forrástól számított 10-15 perc).

010_renamed_by_iws_22.jpg


Amikor megfőtt, Leszűrtem, lecsöpögtettem, a főzőlevéből 1 liternyit félretettem. Néhány szép rózsát kiválasztottam mind kettőből, a többit apróbba vágtam.

020_renamed_by_iws_14.jpg


20 dkg sonkát 1 x 1 x 1 cm kockákra vágtam és vajon megpirítottam. Közben sóztam, borsoztam.

017_renamed_by_iws_17.jpg


0,5 kg durum penne tésztát sós, vízben megfőztem, de csak ropogósra. Leszűrtem, lecsöpögtettem.

028_2_renamed_by_iws_8.jpg


20 dkg sajtot lereszeltem.

035_renamed_by_iws_9.jpg

Amikor ezek elkészültek besamellt készítettem:
Vajon (10 dkg) 4 evőkanál lisztet világosra pirítottam, majd a tűzről lehúzva folyamatos kavarás közepette a félretett karfiol főzőlevével felengedtem, simára kevertem. A tűzre visszatettem és kis lángon főztem, folyamatosan adagolva hozzá a főzőlevet és kavargatva, amíg a kellő sűrűséget el nem éri. Közben ízesítettem, sóval, borssal, szerecsendióval (ízlés szerint), egy csokor apróra vágott petrezselyem zölddel.

025_renamed_by_iws_8.jpg

Ez követően a kifőtt tésztát összekevertem a sonkával (a vajas lével együtt), az apróbb brokkoli és karfiol darabokkal, a besamell mártás felével. Ha szükséges még utána lehet fűszerezni.

Egy megfelelő méretű tepsit (26x36) kivajaztam és beleterítettem a tésztás cuccot. Megszórtam a reszelt sajt felével. Elhelyeztem a tetején a brokkoli és karfiol rózsákat, valamint a hatás kedvéért néhány kocka kápia paprika is került rá. 

043_renamed_by_iws_6.jpg
. Ezt követően bevontam az egészet a maradék besamell mártással és megszórtam a megmaradt reszelt sajttal.
047_renamed_by_iws_2.jpg


180 fokra előmelegített sütőbe tettem és 25-30 perc alatt készre sütöttem.

063_renamed_by_iws_3.jpg


Ez egy nagy adag (6-8 fő), ha kevesebbre van szükség, értelem szerint a hozzávalók is csökkennek.

Tálaláskor a rózsák mentén elvágtam és tejfölt is kínáltam mellé aki igényelte.

069_1.JPG

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr8612715976

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása