Fokhagymás rozmaringos sült pulykacomb és mell, sült burgonya körettel és zöldsalátával
2019. január 07. írta: SzepiÁgi

Fokhagymás rozmaringos sült pulykacomb és mell, sült burgonya körettel és zöldsalátával

Nem csak karácsonyra...

 

Bár a pulykát karácsonyi ételként szoktuk számon tartani, de bármikor készíthető.Én nagy társaságnak készítettem, de kevesebből is lehet. Bőre ropogós, húsa omlós.

195.JPG



Ahogy készítettem:

Én két hosszú pulykacombból (2 kg) és egészben hagyott (0,5kg) csontnélküli pulykamellből készítettem.

3 gerezd fokhagymát vékony karikákra, 10 dkg bőrnélküli füstölt szalonnát vékony csíkokra vágtam.
A húsba éles késsel kis zsebeket készítettem és ezekbe tűzdeltem a fokhagymát és szalonnát (spékeltem).
Sóztam, borsoztam, megszórtam rozmaringgal és kakukkfüvel majd friss narancs-és citromhéjat reszeltem rá. Meglocsoltam olívaolajjal és alaposan beledörzsöltem a húsba.Néhány rozmarig ágacskát is beszúrtam a zsebekbe.

024.JPG


Egy megfelelő méretű tepsibe tettem, aminek az aljára 1 dl olajat és 2 dl muskotályos fehérbort öntöttem.
Lefedtem fóliával és alacsony hőfokon (120-130) 2 órát sütöttem. Utána levettem róla a fóliát és még 0,5 órát pirítottam.Közben meg lehet locsolni a pecsenyelével.

Formázott, ízesített sült burgonya volt a körete. A burgonyát készen vásároltam, amit még fagyott állapotba szilikonos sütőpapírral bélelt tepsibe rakosgattam és a már meleg sütőbe tettem (180 fok) és addig sütöttem amíg a nekem tetsző színt el nem érte.

Zöldsalátát fogyasztottunk még hozzá:

Ebben volt három féle saláta, bébispenót, rukkola, nagyon vékony csíkokra vágott sárgarépa (de ezek lehetnek ízlésnek megfelelőek) amit meglocsoltam balzsamecettel egy kis narancs és citromlével.

Tálra rendeztem mindent és úgy kínáltam.

 

120.JPG

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr8814544450

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Wulfie 2019.01.07. 21:53:49

Ez egy nagyon jó recept, igazából elég gyorsan elkészíthető, nem kell hozzá semmi különösebben drága alapanyag sem.
www.ujsagomat.hu/penny-market/ Meg még spórolni is lehet, én például online mindig nézelődöm, hogy mit lehet olcsóbban megvenni és hol.

SzepiÁgi 2019.01.08. 14:29:25

@Wulfie:
Örülök az elégedettségével és természetesen egyetértek az írottakkal.
Köszönöm szépen!
süti beállítások módosítása