Gyors babfőzelék, sült kolbásszal
2015. december 12. írta: SzepiÁgi

Gyors babfőzelék, sült kolbásszal

Amikor nincs idő, pepecskedni a konyhában

 

Vannak olyan helyzetek, amikor kevés idő jut a főzésre, de finomat szeretnénk enni. Akkor igyekszem, lerövidíteni a főzési időt, de ez nem megy a minőség rovására. Egyéb esetben, szárazbabból szoktam készíteni ezt a főzeléket, de szükség törvényt bont...mint most is!

025_renamed_by_iws_7.jpg

Ahogy én készítettem:

Előre főzött babot vásároltam hozzá, hogy ennyivel is lerövidítsem a főzésre fordított időt.
A babnak a sós levét leöntöttem és saját fűszerezéssel készítettem levet.
Én saját, házi készítésű ételízesítőt használok, ezt vízbe oda tettem főni, és tettem még bele babérlevelet, egész, de behasított vöröshagymát, 4 cikk zúzott fokhagymát, pici őrölt köményt, borsot, majorannát. Félórát hagytam forrni és akkor hozzáadtam a főtt vörös-babot.
Közben elkezdtem készíteni a rántásos habarást. Zsíron pirítottam lisztet, majd a tűzről levéve pirospaprikával színeztem. Beleöntöttem a tejfölt és a kellő sűrűségűre felengedtem tejjel. Simára kevertem és szűrőkanál segítségével (hogy csomó véletlenül se kerüljön bele) rászűrtem a babra. Állandó kevergetés mellett besűrítettem. Ha szükséges utána lehet sózni. Aki savanykásan szereti, citromlével ízesítheti.

017_renamed_by_iws_8.jpg

A kolbászokat bevagdostam és hagymás zsíron minden oldalról átsütöttem. Ezt tálaltam feltétnek.

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr258167882

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása