Sajtos-sós töltött palacsinta
2018. november 08. írta: SzepiÁgi

Sajtos-sós töltött palacsinta

Palacsinta...sósan vagy édesen?

 

Nagy palacsinta imádók vagyunk! Édesen, különböző töltelékekkel sokszor készül nálunk. Ezért úgy döntöttem, hogy most megpróbálom sósan. Füstölt húsos-zöldséges-besameles tölteléket kapott és csoda finom lett!

075.JPG

 

Ahogy én készítettem:

Palacsintát készítettem:
40 dkg (BL55) lisztet elkevertem 8 gr sütőporral.
8 dl langyos tejbe ütöttem 4 db tojást, adtam hozzá 2 kávéskanál sót, 2 kávéskanál cukrot és jól elkevertem. Ezt követően hozzáöntöttem a sütőporral elkevert liszthez. Szórtam rá 25 dkg reszelt sajtot, 2 cikk zúzott fokhagymát, 1 nagy csokor aprított petrezselyemzöldet, 0,5 dl olajt és kézi vagy gépi habverővel alaposan, csomómentesre összedolgoztam.
A szokásos módon palacsintasütőbe mind két oldalát megsütöttem. Ebből a mennyiségből 18-20 db palacsinta lesz.

027_4.JPG


Elkészítettem a tölteléket:
10 dkg vajat és 10 dkg reszelt sajtot megolvasztottam, adtam hozzá 2 evőkanál lisztet és annyi tejet (kb. 0,5 l), hogy kellemesen lágy besamelt kapjunk.
A tűzről levéve sóztam, borsoztam, kapott 1 evőkanál reszelt tormát, 2 db marinált paradicsomot, 25 dkg apró kockákra vágott füstölt- főtt tarját, ízlés szerint rukkolát kézzel tépve kisebb darabokra és 5 dkg mozarellát apró kockákra vágva. Alaposan összekevertem.


Ezzel töltöttem a sós palacsintákat.

056_2.JPG


Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr814359263

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása