Töltött karalábé selymes tejfölös kaporszósszal
2019. április 09. írta: SzepiÁgi

Töltött karalábé selymes tejfölös kaporszósszal

Zsenge töltött karalábé...kell ennél jobb ?

 

A tavasz első igazi íze nálunk a karalábé. A zsenge karalábénak minden porcikája felhasználható. Nagyon változatosan el lehet készíteni, de mi leginkább a töltött karalábét kedveljük.

125.JPG

Ahogy készítettem:

Csodaszép zsenge nagyfejű fehér karalábém volt 4 db. Meghámoztam a leveleket és az apró leveles tetejét félretettem a díszítéshez. Kettévágtam és a húsát kikanalaztam, fél cm peremet hagyva a karalábé fejen. A karalábé forgácsokat is félretettem, további felhasználásra.

035_1.JPG
A nagyobb és szép karalábélevelek vastag erét kivágtam. Az így elkészített leveleket, forrásban lévő ecetes vízbe tettem és 5 percig hagytam forrni, majd lekapcsoltam alatta a tüzet és ebben a lében hagytam állni fél órát. Utána kivettem belőle leitattam róla a vizet és félretettem további felhasználásig.

1 kg darált sertés húst (a pulyka hússal is finom) fűszereztem, sóval, borssal, köménnyel, majorannával, fűszerpaprikával ízlés szerint.

1 evőkanál zsírt hevítettem és ebben egy evőkanálnyi apróra vágott vöröshagymát dinszteltem, majd hozzá adtam 2 gerezd zúzott fokhagymát és 10 dkg jázmin rizst. A rizst megfuttattam a zsíron, de nem pirítottam. A hagymás rizst is belekevertem a fűszerezett húsba, apróra vágott kaport adtam még hozzá (aki a kaport nem szereti, helyettesítheti petrezselyemzölddel). Alaposan összedolgoztam, 0,5 dl vizet hozzáöntve. Ez lesz a töltelék.

A kivájt karalábé fejekbe tettem a töltelékből, nem kell púposan, mert a rizs duzzadni fog főzés közben. A forrázott levelekbe is tettem a töltelékből és feltekertem szorosan (nekem 8 db lett).
A maradék húshoz ütöttem 1 db tojást, összekevertem és gombócokat készítettem belőle.  Nekem ez 10 db lett.

Egy megfelelő méretű magas falú edény alját beterítettem a maradék karalábé levelek felével.  Erre sorakoztattam a megtöltött karalábé fejeket, tetejére a töltött leveleket, közé a gombócokat, végül a karalábé forgácsokat is közé szórtam.

080_1.JPG
Annyi zöldség alap-lével, (ha nincs víz is jó) öntöttem fel, ami ellepte. A maradék karalábé levéllel betakartam. Lefedtem és tűzre tettem főni. Ellenőrizzük mikor puha. Leginkább a forgácsokon tudjuk ezt elvégezni. Az enyém 45 percig főtt.

Ha megpuhult, akkor kiszedjük a léből a töltött karalábé fejeket, töltött leveleket, a többi levelet, (amit kidobhatunk, már az íze belefőtt) csak a forgácsokat hagyjuk benne.

Elkészítettem a tejfölös kaporszószt:
1 evőkanál zsíron 4 evőkanál rizslisztet pirítottam, majd a tűzről levéve a karalábé főzőlevével és 4,5 dl tejföllel sima habarást készítettem. Belekevertem egy csokor apróra vagdalt kaprot és hozzáöntöttem a többi léhez. Kavargatva a kívánt sűrűségűre főztem. Utána visszahelyeztem bele a töltött karalábé fejeket és leveleket. Rázogatva az edényt, újra felforraltam és 2-3 perc után levettem a tűzről, mert elkészült.

117.JPG

A főzőedénybe tálaltam, hogy ne törjön az étel. Mindenki magának szedett belőle a tányérjára, ízlésének megfelelően. Nekem minden porcikájából kellett, mert nagyon szeretem!

195_1.JPG

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr8814751131

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása