Vörösboros marhapörkölt petrezselymes gnocchival (burgonyagaluskával)
2018. augusztus 27. írta: SzepiÁgi

Vörösboros marhapörkölt petrezselymes gnocchival (burgonyagaluskával)

Megéri a ráfordított időt!

 

Ennek az ételnek az elkészítéséhez csak akkor érdemes hozzáfogni, ha van bőven időnk. A hús minőségétől függően 3-4 óra a puhulási ideje. De ne sajnáljuk a ráfordírott időt, mert ízben bőven kamatoztja.

054.JPG

Ahogy én készítettem:

1kg marhalábszárat, apró (2x2 cm) kockákra vágtam és megmostam.
2 nagy fej vöröshagymát meghámoztam és kockákra aprítottam. 3 gerezd fokhagymát is apróra zúztam. 1 nagyobb Tv paprikát aprítottam és 2 nagyobb paradicsomot meghámozva kockákra vágtam.

005_2.JPG


Ezen előkészületek után, egy megfelelő méretű lábasba 3 evőkanál mangalica zsírt olvasztottam.
Beleszórtam a kockázott vöröshagymát és elkezdtem dinsztelni. Félúton az aprított fokhagymát is belekevertem és pár percig együtt pirítottam. Lehúztam a tűzről és megszórtam 2 evőkanál fűszerpaprikával, összekevertem és a kockázott húst is hozzáadtam.

Visszatettem a tűzre és a hús fehéredéséig kavargatva sütöttem.
Ezután fűszereztem: ízlés szerint sóval és borssal, 1 kávéskanál őrölt köménnyel és majorannával, 2 db babérlevéllel, 5 db borókabogyóval.
Aláöntöttem 2 dl száraz vörösbort, hozzáadtam az aprított tv paprikát és paradicsom kockákat.
Miután felforrt, a lángot visszavettem és éppen csak gyöngyözve, fedetlenül sütöttem a hús puhulásáig. Nekem 3,5 óra kellett, amíg megfelelő volt a puhasága.  Viszont kóstolgatni kell, mert nem minden hús egyforma. A sütés kezdetétől számított 3. órában aláöntöttem a maradék 1,5 dl vörösbort és szükség esetén még fűszereztem.  Sütés közben is mindig pótolni szükséges a hiányzó folyadékot vízzel. A folyadék mennyiségével tudjuk beállítani a szaft sűrűsségét. Mi sűrű szafttal szeretjük.

030.JPG

Gnocchi (burgonyagaluska) volt a körete:
Hasonló, mint a nudli!
Ehhez ½ kg burgonyát héjában megfőztem. Miután megfőtt leszűrtem, 10 percig pihentettem. Meghámoztam és megtörtem. Hozzáadtam 20 dkg lisztet, 2 tojás sárgáját, ízlés szerint sóztam, borsoztam és kapott kevéske szerecsendiót. Innentől kezdve igyekezzünk gyorsan dolgozni, hogy ne hűljön el teljesen a krumpli.
Finoman összedolgoztam, ujjnyi vastag rudacskákat sodortam belőle és kb. 2 cm hosszúságúra vágtam. Villával kicsit bebordáztam, hogy jellegzetes gnocchi alakja legyen.
Bő, sós vízben megfőztem (akkor jó, ha feljön a víz tetejére) és alaposan leszűrtem. Még forrón olvasztott vajjal összekevertem és apró petrezselyemlevéllel megszórtam.

047_1.JPG

Savanyúság illik hozzá, mi csemege uborkával fogyasztottuk.

067.JPG

Jó étvágyat!

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr2714205811

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása