Tiramisu krémmel töltött fánk
2018. január 16. írta: SzepiÁgi

Tiramisu krémmel töltött fánk

Itt a farsang áll a bál...

 

Farsangi időszakban már hagyomány a fánk készítése. Szép szalagos fánkokat sütöttem, aztán gondoltam egyet és meg is töltöttem. A tiramisut is kedveljük, így ötvöztem a kettőt.

052_renamed_by_iws_10.jpg

 

Ahogy én készítettem:

Hozzávalók a tésztához:
50 dkg rétesliszt, 3 dkg friss élesztő, 6,5 dkg cukor, 2,5 dl langyos tej, 6 dkg olvasztott vaj,1 db egész tojás és egynek a sárgája, csipet só, 2 evőkanál rum, ½ citrom reszelt héja.

Töltelék:
2 csomag (14 dkg) Dr.Oetker tiramisu krémpor, 0,5 l hideg tej. A tasakon lévő előírás szerint elkészíteni + 1 evőkanál rumot belekeverni. Hűtőbe megdermeszteni.

 

Fánk elkészítése:
Egy kisebb tálban az élesztőt 1 kávéskanál cukorral elkevertem, felöntöttem 1 dl langyos tejjel és hozzá adtam 1 evőkanál lisztet. Összekevertem és hagytam, hogy a kovász felfusson.

A kelesztő tálba beleszitáltam a cukorral elkevert lisztet, hozzáadtam a citrom reszelt héját, a tojást, rumot, a megmaradt tejet, az olvasztott vajat, és a kovászt.

003_2_renamed_by_iws_2.jpg


Robotgéppel, alacsony fokozaton a hozzávalókat tészta állagúvá dolgoztam. Akkor jó, ha már elválik az edény falától.

009_renamed_by_iws_19.jpg


A kész tésztát meghintettem liszttel és a tál tetejével lefedtem. 45 percig hagytam meleg helyen, ekkor a duplájára dagadt a tészta.

016_renamed_by_iws_23.jpg


A megkelt tésztát, liszttel megszórt nyújtódeszkára borítottam és 1 cm vastagságúra nyújtottam.

022_renamed_by_iws_13.jpg


8 cm átmérőjű pogácsaszaggatóval korongokat készítettem belőle. Nekem 25 db lett ebből a mennyiségből. Utána a korongokat újból letakartam és hagytam még 20 percig kelni.

025_renamed_by_iws_11.jpg


Közben egy lábasba olajt hevítettem. Az olaj legalább 2 cm magasan legyen a lábasban. A korongokat mind két oldalról aranyszínűre sütöttem. A megsült fánkokat papírtörlővel bélelt tálcára szedtem és a felesleges zsiradékot leitattam róla. gyönyörű szalagos fánkokat kaptam.

034_2_renamed_by_iws.jpg


Amikor kicsit hűlt, a szalagok mentén ketté vágtam és az elkészített, lehűtött tiramisu krémmel megtöltöttem. A krémből a tetejére is tettem egy pöttyöt és megszórtam kakaóporral.

066_renamed_by_iws_4.jpg




Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr3313580967

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása