Hópihe  Szepi -módra
2015. november 29. írta: SzepiÁgi

Hópihe Szepi -módra

Egyszerűen, finomat

 

Kelt tésztából is készíthető, de nekem ez volt az egyszerűbb módja és így is nagyon finom. Pillanatok alatt elfogy! Én vajas-leveles tésztából készítettem.

10997010_932945656736101_2183501615316730912_n.jpg
Ahogy én készítem:

Vajas leveles tészta, készítése:
1/2 kg finom liszt, 25 dkg vaj, 2 dl tejföl, 1-2 dl víz (amennyit gyúrás közbe felvesz), 1 teáskanál ecet, 2 teáskanál só,
A lisztet egy mély tálba teszem, közepébe a tejfölt, a sót és az ecetet. Gyúrás közbe öntöm hozzá a vizet, annyit, hogy jól gyúrható legyen. Fél órát pihentetem, majd elnyújtom, megkenem vajjal és összehajtom. Fél óra pihenő a hűtőbe, majd ismét nyújtás és egy újabb réteg vaj. A hajtogatásnál mindig ugyan abból az irányból, ugyan olyan formában kell hajtani a tésztát, így lesz leveles.
Annyiszor ismétlem, míg a vaj el nem fogy. Felhasználás előtt néhány órát hűvös helyen pihentetem.

Hópihe készítése:
Lisztezett gyúrótáblán elnyújtom, 4 felé osztom, és kör alakot vágok ki belőle.
Egy kivételével minden körlapot, mogyorókrémmel megkenek, és egymás tetejére teszem.  Az utolsót (kenetlent)  a tetejére helyezem.
A közepére egy pohárkát rakok, és 16 egyenlő részre osztva, a pohárig bevágom a tésztát, kettőt – kettőt egymás felé fordítva és egyet tekerve rajta, nyolc szirmot készítek. A szirmok végeit összenyomom.
A tetejét tojássárgájával alaposan meg kenem és jól előmelegített és forró sütőben sütöm, a kívánt szín eléréséig. (kb. 20-25 perc).


Jó étvágyat!



A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr958125086

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása