Rakott karfiol bulgurral, csirkemellel
2016. szeptember 17. írta: SzepiÁgi

Rakott karfiol bulgurral, csirkemellel

Rakott karfiol kicsit másképp az egészségünk érdekében

 

Aki a karfiolt szereti az ezt az ételt egyenesen imádni fogja. A klasszikus rakott karfioltól kicsikét eltértem az egészségünk érdekében. A sertéshúst lecseréltem csirkére és a rizst bulgurra.
Mi is a bulgur? Durumbúzából nyert töret. Rostokban, vitaminokban gazdag különösen magas az E és B vitamin tartalma. Magas a vas, a foszfor, magnézium és folsav tartama is. Bátran ajánlom köretként is a rizs, krumpli vagy tészta helyett. Én most a rizst váltottam ki vele az elkészített ételembe.

041_renamed_by_iws_1.jpg

Ahogy én készítettem:


Kb. 1- 1,5  kg -os karfiolt apróbb rózsákra szedtem, megmostam és lecsöpögtettem.
A bulgurt kétszeres mennyiségű (én 20 dkg-ot használtam és 4 dl levet) húslében megfőztem. Addig kell főzni fedő alatt amíg a levet magába szívja.
A csirkemellet, (az én mennyiségem 50 dkg volt) apró kockákra vágtam és hagymás zsíron puhára pároltam. Ízlés szerint fűszerezzük. Amit én használtam, só, bors, zúzott fokhagyma, édes fűszerpaprika, koriandermag, curry. Wokban készítettem.

010_renamed_by_iws_6.jpg


Amikor ezek elkészültek, egy megfelelő méretű edénybe vagy tepsibe rétegeztem. Én fedeles kerámiatálat használtam.

012_renamed_by_iws_7.jpg

Ennek az alját beborítottam, baconnal és erre a karfiol rózsák felét ráterítettem , megszórtam ételízesítővel. Ezt követte a bulgur majd a pirított csirkemell darabok. Végül a maradék karfiol zárta a rétegezést.
3,5 dl tejfölt elkevertem 2 egész tojással, 1 dl tejjel, fűszereztem sóval, fűszerpaprikával és apróra vágott kaporlevéllel. Ezt locsoltam a tetejére és a fedelet ráhelyezve sütőbe tettem.

022_renamed_by_iws_3.jpg

 

1 órán át sütöttem 180-200 fokon. Akkor leemeltem a fedelet róla, alaposan megszórtam reszelt sajttal  (40 dkg) és annak ráolvadásáig hagytam a sütőben.

034_renamed_by_iws_1.jpg


Tálaláskor kapros tejfölt kínáltam hozzá.

037_renamed_by_iws_1.jpg



Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr611717173

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása