Cseresznyével töltött túrógombóc, tejszínes csokoládé öntettel
2015. november 07. írta: SzepiÁgi

Cseresznyével töltött túrógombóc, tejszínes csokoládé öntettel

Ennél egyszerűbb desszert nem létezik


Unokám kedvence ez az igazán egyszerűen elkészíthető, finom desszert, amit egy kiadós leves után is nyugodtan tálalhatunk és nem desszertként.

013_renamed_by_iws_5.jpg
Ahogy én készítettem:

1kg túrót összetörtem és hozzáadtam 1 db tojást, 10 evőkanál búzadarát, 1 db citrom reszelt héját, 1 vanilliarúd kikapart belét, kevéske nádcukrot. Az egészet alaposan átgyúrtam. Egy órát, hűvös helyen pihentettem.
Közben vajon pirítottam zsemlemorzsát, amit ízlés szerint, nádcukorral édesítettem.
Magozott cseresznyét, lecsöpögtettem és pici fahéjjal megszórtam.

Pihentetés után, vizes kézzel gombócokat formáztam a túrós masszából és mindegyik közepébe tettem egy magozott cseresznye szemet (ízlés szerint, más gyümölccsel is készíthető), ügyelve arra, hogy mindenhol körbefogja a túrós tészta.
Lobogva forró vízbe dobtam a gombócokat és megfőztem. Akkor van kész, ha feljön a víz tetejére.
Miután megfőtt, alaposan szűrőkanál segítségével lecsöpögtettem és a pirított zsemlemorzsában megforgattam.

001_renamed_by_iws_5.jpg
Tejszínes, csokoládé öntetet készítettem:
A csokoládét gőz fölött, egy kevés vajjal megolvasztottam, majd a folyékony habtejszínnel simára kevertem. Ezzel locsoltam meg a gombócokat és tálaltam mellé.

019_renamed_by_iws_1.jpg
Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr968058554

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása