Paradicsompüré leves, grízes galuskával
2015. december 15. írta: SzepiÁgi

Paradicsompüré leves, grízes galuskával

Pikk-pakk leves

 

Ezt a levest, saját magam által befőzött, paradicsompüréből készítettem. Így adalék anyagokat nem tartalmaz és felidézi a nyár ízeit. Nagyon gyorsan elkészül és egészséges, finom, kissé olaszos ízekkel. A grízes galuska, pedig laktatóvá is teszi.

013.JPG

Ahogy én készítettem:
A paradicsompürét, zsíron megfuttattam és liszttel megszórtam. Rövid pirítás után felöntöttem a szükséges mennyiségű vízzel, simára kevertem. Fűszereztem, sóval, bazsalikommal, oregánóval, kakukkfűvel, pici nádcukorral. Egy megtisztított, bevagdalt vöröshagymát dobtam bele. Fűszertojásba zeller-és petrezselyemzöldet is belelógattam. Egy félórát forraltam, majd a darabos ízesítőket kiszedtem belőle.

012.JPG


Közben grízes galuskát készítettem:
A tojásokat zsírral habosra kevertem, sóztam egy rész búzadarát és két rész lisztet kevertem hozzá, annyit, hogy ne túl kemény tésztát kapjak. Pihentettem 20-25 percet és a gyöngyöző levesbe szaggattam.
Néhány perces főzés után, levettem a tűzről és tálaltam.

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr698174380

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása