Pácolt, ragacsos sertésborda, krokettel és babsalátával
2016. január 02. írta: SzepiÁgi

Pácolt, ragacsos sertésborda, krokettel és babsalátával

Bőségtál

 

Ebből az összeállításból mindenki kedvére válagathatott ízlésének, étvágyának megfeleleően. Sőt együtt is tökéleteset alkottak.

026_renamed_by_iws_8.jpg

Ahogy én készítettem:
Az oldalast, kétcsontosra daraboltam. Páclevet készítettem, olívaolaj, só, bors, rozmaring, fűszerpaprika, fokhagyma, paradicsompüré felhasználásával. Ebben jól átforgattam a húst, lefedtem és hűtőbe helyeztem pár órára (el lehet készíteni előző nap este is).

001_renamed_by_iws_9.jpg
Ezt követően a hűtőből kivéve, még egyszer a pácban jól átkevertem. Megfelelő méretű tepsibe, olvasztott mangalica zsírt tettem, kevéske vizet és az oldalas darabokat, szépen sorjában bele helyeztem. Lefedtem alufóliával és 200 fokon 1 órán át sütöttem. Utána levettem a fóliát róla, a felgyűlt lével meglocsoltam. Paradicsompüré, rozmaring, zúzott fokhagyma, méz keverékével, újból átkentem és még tovább sütöttem 30 percig. Gyönyörű színt kapott és csodás illata volt.

040_renamed_by_iws_5.jpg

Krokettet készítettem:
Krumplit hámoztam, daraboltam és sós vízben puhára főztem. Utána leszűrtem a levet róla, pépesítettem.  Kevés zsírt adtam hozzá, ízesítettem szerecsendióval, pici borssal és ha szükséges még sóval. Tojást ütöttem hozzá és annyi lisztet kevertem bele, hogy kellemesen lágy tésztát kapjak. Nem kell megijedni, mert kissé ragacsos. Vizes kézzel henger alakokat formáztam belőle és enyhén megforgattam panírmorzsába.

017_2_renamed_by_iws.jpg
Bő, forró zsiradékban minden oldalról megsütöttem. Morzsolt petrezselyemlevéllel szórtam meg.

044_renamed_by_iws_2.jpg


Babsaláta is készült mellé:
Az előzőleg beáztatott babot, sós vízben puhára főztem, majd levéből leszűrtem.
 Kemény tojást főztem, amit apró kockákra vágtam.
Lilahagymát aprítottam.
Egy főtt füstölt (maradék) virslit is kockákra vágtam.
Az egészet összekevertem, meglocsoltam balzsamecettel.

047_renamed_by_iws_1.jpg
Önmagában is nagyon finom!

010_renamed_by_iws_8.jpg

Ezekből állítottam össze a bőségtálat.

023_renamed_by_iws_6.jpg

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr418226570

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása