Az én húslevesem
2016. január 17. írta: SzepiÁgi

Az én húslevesem

10 pontba szedett tanácsom

A legegyszerűbben elkészíthető leves szerintem, a húsleves.

038_renamed_by_iws_2.jpg

 

Azonban néhány dologra jó odafigyelni. Nem receptet szeretnék adni, csak néhány jó tanácsot a húsleves főzéséhez. Remélem, ezzel a kezdő háziasszonyok munkáját is megkönnyíthetem.

1. A legfontosabb, hogy mindig friss, minőségileg megfelelő nyersanyagokat használjunk.
Csak abból készülhet finom étel.

2. A higiéniára ügyeljünk.
A húst, a zöldségeket alaposan tisztítsuk meg és mossuk.

3. Minél több fajta húsból készítjük, annál finomabb. 
Minden fajta húsnak meg van a jellegzetes íze. Más a szárnyasból, sertésből, marhából…stb.alapanyaggal készített leves íz hatása. Lehetőleg legyen benne, színhús, csontos és bőrös is.

4. Ne sajnáljuk az időnket. 
A húslevest, csak lassan, éppen gyöngyözve szabad főzni, akkor lesz áttetsző és nem zavaros.

5. Bátran használhatjuk legkedveltebb zöldségeinket. 
Mi szeretjük a zöldségeket, ezért kb. annyi mennyiségű zöldséget szoktam készíteni, amennyi a hús. Keménységüknek megfelelően, főzési idejük igénye szerint, fokozatosan adagoljuk a levesbe. 

Az én zöldségpalettám:
Sárgarépa, fehérrépa, zeller, karalábé, kelkáposzta, kelbimbó, karfiol, brokkoli, paradicsom, paprika, vöröshagyma, fokhagyma, burgonya.  

010_renamed_by_iws_10.jpg

6. Mindig hideg vízbe tegyük oda, először a húst főni.

7. A keletkező habot, szűrőkanállal szedjük le. 
Ez is elősegíti, az szép tiszta leves készítését. Én ezt általában háromszor szoktam ismételni.

8. Csak a habosodás befejezése után fűszerezzük. 
Sózást viszont csak a hús puhulása után végezzünk. Ha korábban tesszük, nehezebben fő a hús.

9. Ha megfőtt, ( 10-15 percig) ne nyúljunk hozzá, hagyjuk ülepedni. 
Így nagyon szép átlátszó levest kapunk, amit leszűrünk. Külön szedjük a zöldségeket és a húst is ki belőle, még akkor is, ha együtt szeretnénk tálalni. Sokkal ízlésesebben tudjuk rendezni.

10. A tésztát, ha föltétlenül nem szükséges, külön főzzük ki és leöblítve tegyük a levesbe
Még a tészta minősége és milyensége is nagyban befolyásolja a húslevesünk ízét.

 

Remélem, hogy tanácsaimmal hozzájárulhattam, az ízlésünknek, étvágyunknak megfelelő, tökéletes húsleves készítéséhez.

056_renamed_by_iws_2.jpg

 

008_renamed_by_iws_9.jpg

 

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr288280914

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mr Eggs · http://farmprojekt.blogspot.com/ 2016.01.18. 16:15:12

Szvsz amit leírtál az pontosan azt mutatja meg, hogy nem egyszerűen elkészíthető.

gyerek 2016.01.18. 17:28:58

A sárga- és fehérrépának az öregjét kell használni az igazán jó húsleveshez, és ha nem vagyunk lusták (ne legyünk), akkor nem is meghámozzuk, hanem lekaparjuk őket.
A vöröshagyma szerintem mehet a habozás után, héjával persze. Én ekkor rakom bele a fekete borsot is, mert így nem halászom ki a habbal együtt a szemeket.
Szokásommá vált az is, hogy a zöldségeket kacsazsíron megdinsztelem egy külön lábosban, ehhez öntöm hozzá aztán az alaplevet - óvatosan, mert különben megtörik. Szebb lesz a színe és zamatosabb is lesz. De ez utóbbi pont már nagyon nem autentikus, a nagymamák rosszallón csóválnák a fejüket, ha látnák...
*
A paradicsomtól és paprikától nem lesz zavaros amúgy? Sosem raktam még húslevesbe...

gabardin 2016.01.18. 17:47:25

esetleg mehet bele 5-8 szem borókabogyó, valamint a paszternák is nagyon finom (nem tudom az ő neve-e a fehérrépa)
@gyerek: paradicsomtól, paprikától nem lesz zavaros

gyerek 2016.01.18. 18:45:28

@gabardin: Köszi, majd kipróbálom, tuti nem rossz bele, csak a mi házunk táján új alapanyag ehhez...
A paszternák nem egészen a fehérrépa, annál vaskosabb és édesebb. Ha valaki szereti az édeskés ízeket a húslevesben, annak biztos bejön, én úgy gondolom, hogy a hagyma, sárgarépa (én a klasszik kb. 2X annyira szavazok a fehér ellenében) és karalábé elegendő ilyet ad bele, szóval nekem jobban passzol hozzá a kicsit fanyarabb sima fehérrépa.

SzepiÁgi 2016.01.18. 19:53:44

@Mr Eggs:
Pedig ezek a dolgok, amit pontokba szedtem, csak egy kis figyelmet igényelnek és nem nehezítik a főzést. Apróságok és egy idő után megszokja az ember, akkor tényleg egyszerűvé válik a húsleves főzés.

SzepiÁgi 2016.01.18. 19:58:12

@gyerek:
A paradicsomtól és paprikától nem lesz zavaros. Természetesen én csak a legalapvetőbb főzési tippeket adtam meg, de köszönöm a kiegészítéseket!

SzepiÁgi 2016.01.18. 20:00:11

@gabardin:
Biztosan vannak még jól bevált készítési szokások, de én csak a legfontosabbakra tértem ki. Köszönöm a további tippeket!
A paszternák, nem azonos a fehérrépával...

gyerek 2016.01.18. 20:42:32

@SzepiÁgi: Szerintem is kb. ezek az alapelvek amúgy, ezek mentén el lehet indulni és nagy hibát csak nem véthet az ember... Jó összegzés, csak a tördelés fura :)

SzepiÁgi 2016.01.18. 20:48:07

@gyerek:
Sajnos valami probléma történhetett a számítógépemmel, mert a blogon, szépen, stílusosan megírtam és mire megosztásra került ez történt vele.
Én is meglepődtem, amikor szembesültem vele.

furious ewok 2016.01.18. 22:33:14

Hús/víz aránynál mit ajánlasz?

Momina 2016.01.18. 23:08:53

Én mindig teszek bele 2-3 szem szegfűborsot, és ha marhából vagy disznóból főzöm, akkor egy csipet egészköményt is. Én az apró fűszereket, bors, babérlevél törek, stb. egy teatojásba teszem és a fazék széléről belógatom vagy egy gyorsrizs üres műanyag zacskójába varrom, abba a petrezselyem és zellerzöldcsutak is belefér és akkor nem kell kotorászni meg szűrögetni, hová lettek.

SzepiÁgi 2016.01.18. 23:26:00

@furious ewok:
Hús kg-onként 1-1,5 l víz. Mindenképpen lepje el a húst legalább 2 ujjnyi magasságban.

SzepiÁgi 2016.01.18. 23:32:07

@Momina:
Köszönöm a tanácsaimra, kapott tanácsokat! Tanulok belőlük (tanulni, sosem szégyen) és alkalmazni is fogom...

Intimitás Gourmet · http://intimitasgourmet.blog.hu/ 2016.01.19. 11:01:11

Bors mellé szegfűbors és egy babér is szokott menni. De hagymákba szúrok egy szegfűszeget is. Ha a levesben fővő zöldségeket fogom tálalni, puhulási ütemben teszem bele őket, azaz kelbimbó, karfiol, vagy gomba csak a vége fele. Hogy mind még azért harapható is legyen.
De pont most írtam egy változatról, bár az már consommé lett és a húst is madzagon lógattam bele.

nemszólokmégegyszer 2016.01.23. 15:41:22

Leírtad, hogy szerinted hogy tökéletes, mások meg azt, hogy szerintük mi a hiba a receptedben. Ez így nem jó. Persze, ahány ház annyi szokás, de egy blog nem arról szól, hogy Alsóbányán élők szerint hogy kell viselkedni Párizsban, mint ahogy egy gasztroblogot sem javítunk ki a saját ízlésünk szerint. 1. nem javítom ki, 2. ha nem a kedvemre való, nem olvasom végig, 3. leírom, hogy nálunk nem így készül.

Broad 2016.01.23. 19:14:59

Nekem leginkább az tűnt fel, hogy semmi újat nem mondott az írás. Ettől persze nem rossz és nem akarom az érdemeit kicsinyíteni.

Intimitás Gourmet · http://intimitasgourmet.blog.hu/ 2016.01.24. 09:42:25

@Broad:
Igen, ez egy általánosabb leírás, pedig azért lehet ezt tényleg sok irányba elvinni.
Fácánlevesebe mindig rakok szárított paradicsomot és egy kevés konyakot is. A félbevágott pirított hagyma is jó trükk.

kaskala 2016.01.24. 14:56:02

burgonya biztos nem kell bele, abból csak krumpli leves lesz.

furious ewok 2016.02.02. 22:03:09

@SzepiÁgi: Köszi, én is így szoktam, de valahogy sosem lesz olyan az íze, mint a nagyanyján'nak...
süti beállítások módosítása