Sonkatorta
2016. március 19. írta: SzepiÁgi

Sonkatorta

Húsvéti ötletem

 

Már évek óta készítek húsvétra sonkatortát, de még egyszer sem jegyeztem le, hogy hogyan. Most ezt megteszem, hátha másoknak is megtetszik. A recept közbe beszúrok néhány korábban készült tortaformámat.

 dsc04950_renamed_by_iws.jpg

Ahogy én készítem:

Szükségünk lesz: nagyon szép vékonyan szeletelt sonkára (én csemege sonkát szoktam használni), franciasalátára, zselatinra, kevéske húslére, díszítéshez főtt tojásra, zöldségekre, egy szép formájú üvegtálra.

dsc00121_renamed_by_iws.jpg

Elkészítése:
Az üvegtálat, hideg vízzel kiöblítem, de hagyom a vizet kicsöpögni, viszont nem törölöm el.
A tálat (alját és oldalát is) kibélelem a vékony szelet sonkákkal.


Franciasalátát készítek.
Zöldségeket (krumpli, sárgarépa, fehérrépa, borsó) apró kockákra vágok és ételízesítős vízben, roppanósra főzök. Ha megfőttek, leszűröm és kihűtöm. Almát és savanyú uborkát is apró kockákra aprítok, majd a kihűlt zöldségekkel összekeverem.
Tartármártást készítek:
Először majonézt keverek ki:
A tojás sárgáját egy pici sóval jól elkeverem és apránként adagolva hozzá az olajat, sima sűrű masszát készítek.
Ez ízesítve lesz a tartármártás:
Mustárt, kevéske borsot, fehérbort (vagy citromlevet), cukrot adok hozzá és apránként adagolom a tejfölt, hogy a megfelelő sűrűséget elérje, állandó kevergetés mellett.
Az adag pedig úgy alakul, hogy ahány tojás sárgája, annyi dl olaj, és fele mennyiségű fehérbor. A többi ízlésnek megfelelően.
A tartármártással összekeverem a zöldségeket.

dsc04949_renamed_by_iws.jpg

Végül, húslevet forralok, majd a tűzről levéve zselatint adok hozzá. Addig kevergetem, amíg teljesen fel nem olvad. Langyosra hűlve, ráöntöm a zöldséges keverékre és összeforgatom, hogy vegyüljön a zöldségekkel.

A sonkával kibélelt formába öntöm a zselatinos franciasalátát és pár órára a hűtőbe teszem, hogy megdermedjen és az ízek is jól összeérjenek.

Tálaláskor tálcára borítom és díszítem. Jól szeletelhető, önmagában, de köretként is kitűnő.

sonkatorta_renamed_by_iws.jpg


Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr658499178

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása