Pácolt tarja, vele sült gombával és zöldséges hajdinával
2016. június 26. írta: SzepiÁgi

Pácolt tarja, vele sült gombával és zöldséges hajdinával

Sütőzacskóban gyorsabb és finomabb

 

Imádom a sütőzacskót, minden előnyével együtt. Tulajdonképpen úgy működik mint a kuktaedény. Gyorsabban párolódnak benne az alapanyagok, jobban megtartják ízüket, nem kell kavargatni, egyenletesen sülnek benne az ételek és a hús is porhanyósabb lesz benne. Időt és energiát takaríthatunk meg vele. Most hús és gomba sült együtt a zacskóban.

092_renamed_by_iws.jpg

Ahogy én készítettem:
A tarját tenyérnyi szeletekre vágtam, majd bepácoltam ((olaj, só, bors, fűszerkömény, rozmaring, majoranna, kevéske chili paprika). Ezt jó előző nap este elkészíteni és hűtőben érlelni a húst, de legalább két órát álljon a páclében, néha átforgatva.

066_renamed_by_iws.jpg


A gombákat egészbe megtisztítottam, sóztam, borsoztam.

063_renamed_by_iws_1.jpg


Egy megfelelő méretű sütőzacskót előkészítettem és beleraktam az előkészített alapanyagokat.
Két szál rozmaringot is tettem bele. A megmaradt pácléhez 1 dl száraz vörösbort öntöttem, elkavartam azzal és azt is ráöntöttem a zacskóban lévő húsra, gombára.
A sütőzacskószáját szorosan lezártam, felsőrészét több helyem hústűvel megszurkáltam, hogy a majd keletkező gőz tudjon távozni. Egy megfelelő méretű tepsibe helyeztem.

069_renamed_by_iws.jpg

 Csak ezután kapcsoltam be a sütőt és helyeztem bele a tepsit. 1 óra múlva ellenőriztem a húst, hogy megsült-e (villával beleszúrtam a zacskón keresztül). Mivel a húst elég puhának találtam, óvatosan felvágtam a zacskót és még így pirítottam a húst 20 percig. Utána kikapcsoltam a gázt és a zacskóból kiborítottam annak tartalmát.

Köretként, zöldséges hajdinát készítettem:
A hajdinát, langyos vízben megmostam és szűrőkanálon keresztül hagytam lecsöpögni.
Egy megfelelő méretű edényben 2-3 evőkanál olajat forrósítottam és erre öntöttem a lecsepegett hajdinát. Kavargatva, kicsit pirítottam, amíg kezdett kipattogni.
Akkor felöntöttem a hajdina kétszeres mennyiségének megfelelő húslével (ha nincs húslé, akkor ételízesítő és víz keveréke is jó), hozzáadtam a tisztított, darabolt sárgarépát és zöldborsót. Néhányszor megkavartam, és amikor újból felforrt, a tüzet elzárva alatta,lefedtem. Szépen megdagadt és megpuhult a lében a hajdina és a zöldségek is ropogósra párolódott. Kóstolással győződjünk meg róla, mikor jó (kb. félóra).
Ezután már csak a tálalás és az ízek élvezete maradt hátra.

081_renamed_by_iws.jpg

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr768844910

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása