Babos tészta gazdagon
2016. október 01. írta: SzepiÁgi

Babos tészta gazdagon

Most először, de nem utoljára készítettem

 

A minap romákkal beszélgettem és a főzés is szóba került. Megettem már a kenyerem javát, de erről az ételről most hallottam először. Érdeklődtem hogyan készítik, de náluk is úgy van, hogy ahány ház annyi szokás. Tehát ez az étel most roma receptek alapján, de a mi szánk íze szerint készült. Tulajdonképpen 2:1- ben étel, mert leves és a tészta is elkészülhet egy kalap alatt. 

020_renamed_by_iws_4.jpg

 

Ahogy én készítettem:
A füstölt húst (50 dkg tarja) puhára főztem, só, bors, vöröshagyma, 5 gerezd fokhagyma, babérlevél társaságában. Amikor megfőtt kivettem a léből és apróbb darabokra vágtam. A főzőlevet félre tettem.
Zöldségeket hámoztam: 0,5 kg sárgarépát, 20 dkg fehérrépát, 20 dkg karalábét és 10 dkg zellert, valamint egy 30 dkg mennyiségű póréhagymát. Ezeket daraboltam.

005_renamed_by_iws_5.jpg


A beáztatott babról (1 kg) leöntöttem az áztató vizet.

008_renamed_by_iws_7.jpg


A póréhagyma egyharmadát (10 dkg), zsíron megdinszteltem és rádobtam a darabolt zöldségeket. Néhányszor átkevertem és felöntöttem a félretett füstölt hús főzőlevével, dobtam még bele egy hámozott paradicsomot, egy tv paprikát.  A babot is hozzáadtam és puhára főztem.
Lebbencs tésztát  (0,5 kg)  forró, sós vízben al dente (fogkemény) főztem.

011_renamed_by_iws_9.jpg

 

Miután megfőtt jól lecsöpögtettem.
A maradék darabolt póréhagymát zsíron megdinszteltem majd a tűzről levéve két kávéskanál fűszerpaprikát adtam hozzá és egy gerezd zúzott fokhagymát, összevegyítettem. Ezt ráöntöttem a lecsepegtetett tésztára és alaposan összekevertem.
Miután a zöldséges bab is puhára főtt, szűrőkanállal kiszedtem a léből, lecsurgattam és rászedtem a paprikás, hagymás tésztára. Ezzel is elkevertem , majd a darabolt füstölt húst is közé szórtam.
Tálaláskor snidlinggel és petrezselyem zölddel hintettem meg, illetve tejfölt is kínáltam mellé.

038_renamed_by_iws_2.jpg


Mivel a zöldség és bab is bőven volt mérve, maradt belőle, így a visszamarad léből és ezekből nagyon finom zöldséges bablevest is lehet készíteni.

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr6211758281

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása