Vegyes zöldségek eltevése télire tartósító nélkül
2016. október 08. írta: SzepiÁgi

Vegyes zöldségek eltevése télire tartósító nélkül

Gondoljunk a télre

 

 Ha nem érik is be minden a kertünkbe, ne hagyjuk veszni.Télen finom csemege lesz belőle. Akinek nincs kertje az pedig a piacokon hozzájuthat az összetevőkhöz.Ami a boltban vásároltakkal szemben az előnye, hogy nem tartalmaz tartósítót és a saját ízlésünk szerint alakíthatjuk az ízét.

004_renamed_by_iws_5.jpg

Ahogy én készítettem:
Az üvegeket és a kupakokat alaposan kimostam majd csira mentessé tettem ( az üveget negyedig feltöltöttem vízzel és 3 percre a mikróba tettem).A csavaros tetőket is alaposan megsúroltam.
Az egészséges zöldségeket megmostam és szorosan az üvegekbe helyeztem.


Amiket én használtam:

001_renamed_by_iws_3.jpg


Zöld paradicsom egészbe, karfiol rózsáira szedve, zöld paprika szára nélkül egészbe, sárgarépa hámozva és karikára vágva.
Felöntőlevet készítettem:

Literenkénti mennyiségeket adok meg.
1 l víz, 1,5 dl 10%-os ecet, 5-6 szem egész fekete bors, 3 evőkanál cukor, 0,5 evőkanál só, 2 babérlevél, 1 teáskanál mustármag, 1 teáskanál koriandermag.
Természetesen a cukor, ecet  arányokon ízlésnek megfelelően lehet változtatni.


A vizet feltettem forrni a cukorral, sóval és a fűszerekkel,10 percig forraltam. Utána engedtem langyosra hűlni és hozzáöntöttem az ecetet. Jól összekavartam és merőkanállal  rászedtem az üvegekben lévő zöldségekre, annyit hogy ellepje. Tartósítót nem szoktam használni és borként sem. Még eddig soha nem romlott meg. Ha hűvös és sötét helyen tároljuk, akkor pedig a színét sem veszíti el és finom ropogós marad.
Feltöltés után, frissen tartó fóliával és csavaros tetővel zártam le.

009_renamed_by_iws_7.jpg



Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr3611781153

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása