Csirkemellel rakott cukkini, hagymás-paprikás krumplipürével
2017. július 30. írta: SzepiÁgi

Csirkemellel rakott cukkini, hagymás-paprikás krumplipürével

A legjobb dolog, ami a cukkinivel történhet

 

Volt egy szép nagy cukkinim és nem szerettem volna ha kirántottként végzi. Jobb sorsot szántam volna neki! 
Így töprengve jutott eszembe a rakott cukkini ötlete és higgyétek el, ez a legjobb dolog ami cukkinivel történhetett.Csodás, ízletes étel kerekedett belőle.

089_renamed_by_iws_3.jpg

 

Ahogy én készítettem:


80 dkg csirkemellet szeletekre (1 cm vastag) vágtam és nylon zsákba téve, enyhén megklopfoltam. Sóztam, borsoztam, megszórtam fokhagymaporral és állni hagytam.

001_renamed_by_iws_10.jpg


80 dkg volt a cukkini is, amit megmostam és 1 cm vastag karikákra szeltem. A magvas, szivacsos részt eltávolítottam belőle. Ezt is sóztam, borsoztam és félretettem.

006_renamed_by_iws_13.jpg

3 db paradicsomot meghámoztam, szeletekre vágtam, ugyan ezt tettem egy nagyobb fej lilahagymával is.

018_renamed_by_iws_9.jpg

25 dkg sajtot megfeleztem, az egyik részét sajtvágó késsel lapokra vágtam, a másikat durvára lereszeltem.

016_renamed_by_iws_16.jpg

4 db tojást felütöttem, sóztam és alaposan kikevertem.A csirkemell szeleteket lisztbe meghempergettem és a felvert tojásba megmártottam.

011_renamed_by_iws_15.jpg

Amikor ezekkel elkészültem, elővettem egy megfelelő méretű (26 x 36) tepsit. Alaposan kivajaztam, az oldalát is. Az előkészített alapanyagokat rétegenként bele sorakoztattam.
A tepsi aljára kerültek a tojásos csirkemell szeletek, erre a reszelt sajt fele és a cukkini karikák 2/3-a, utána beterítettem a paradicsom és lilahagyma karikákkal.
Végül a maradék csirkemell szeletek, a lapka sajt következett és a megmaradt cukkini karikák.

030_2_renamed_by_iws_3.jpg

A hús tojásozásából visszamaradt, sózott tojáshoz még adtam borsot, bazsalikomot és a reszelt sajt másik felét.

040_renamed_by_iws_10.jpg

Alaposan összekevertem és a rétegek tetejére öntöttem.

046_renamed_by_iws_5.jpg


180 fokra előmelegített sütőbe tettem és 1 órát sütöttem.
Gyönyörű szép színt kapott és megsült minden ez alatt az idő alatt.

048_renamed_by_iws_10.jpg

Köretként hagymás-paprikás krumplipürét fogyasztottunk. Amíg a hús sül ez is bőven elkészül.
1 kg burgonyát meghámoztam, kisebb darabokra vágtam és sós vízben puhára főztem.

1 nagyobb fej vöröshagymát meghámoztam, apró kockákra vágtam és mangalica zsíron megfonnyasztottam. A tűzről levéve, egy kávéskanál őrölt fűszerpaprikát kevertem hozzá.

Miután a krumpli megfőtt, leszűrtem, krumplinyomón áttörtem és összekevertem a hagymás-paprikás zsírral, 1/2 mokkáskanál szerecsendióval. Ha szükséges utána lehet sózni.

064_renamed_by_iws_3.jpg

Minden elkészült lehet tálalni. A rakott cukkinit szeleteltem és a krumplipürével tálaltam.

060_2_renamed_by_iws_1.jpg

Jó étvágyat!




A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr412701981

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása