Pulykahere pörkölt
2017. december 03. írta: SzepiÁgi

Pulykahere pörkölt

Ne legyünk szemérmesek csak élvezzük az ízeket!

 

Sokan óckodnak a here pörköltektől, pedig semmi ok rá. Nagyon finom, ízletes. Szokták kérdezni, mihez hasonlít az íze? Nehéz meghatározni, de ha nagyon muszáj, akkor a máj és a velő közötti állapotot tudnám megjelölni. Én ajánlom, hogy legalább egyszer kóstolja meg mindenki, hogy maga győződjön meg a remek ízekről. Elkészítése hasonló, mint bármilyen más pörkölté.

059.JPG

 

Ahogy én készítettem:

0,5 kg pulykaheréből készítettem. A heréket alaposan, többször váltott meleg vízbe megmostam, a fölösleges hártyától megszabadítottam. A nagyobbakat félbe vágtam (ezek, sütés közben azonban összegömbölyödtek).

002_2.JPG


20 dkg húsos füstölt szalonnát kockáztam, majd egy lábasban kiolvasztottam.

010.JPG

A pörcöket félretettem.

017_1.JPG


Egy közepes fej vöröshagymát, 1db zöldpaprikát (lehet, enyhén csípős is),1 db paradicsomot kockákra vágtam.

014_1.JPG


A szalonnasütéséből visszamaradt zsírba üvegessé pároltam a hagymát, majd a tűzről lehúzva egy evőkanál őrölt pirospaprikát adtam hozzá. Átforgattam és rögtön rátettem a heréket, az aprított paprikát és paradicsomot is. Összevegyítettem és visszatettem a tűzre. Kevés vizet öntöttem alá és lefedve 10 percig pároltam. Utána a fedőt leemeltem és fűszereztem a pörköltet (sóval, borssal, kakukkfűvel, őrölt köménnyel).

019.JPG


Fedő nélkül készre sütöttem, akkor jó, ha már a vizet elpárologta és csak sűrű szaft marad alatta.
Miután elkészült megszórtam apróra vágott petrezselyemzölddel.
Melegen, nokedlivel (amit a pörccel megszórtam és a szafttal meglocsoltam) tálaltam és bármilyen savanyúság illik hozzá.

037.JPG



Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr9413415567

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása