Tejszínes zöldborsófőzelék, sült oldalassal
2016. április 09. írta: SzepiÁgi

Tejszínes zöldborsófőzelék, sült oldalassal

Nem is tudom...A főzelék kísérője a hús vagy a hús kísérője a főzelék ?

 

 

A családban, nálunk a férfiak húsimádók, a nők pedig szeretik a főzelék féléket. Ezért úgy szoktam azokat készíteni, hogy mindenki kedve szerint állíthassa a tányérján össze. Így történt ennél a fő ételnél is!

028_renamed_by_iws_1.jpg

Ahogy én készítettem:

Először a húst készítettem el. Az oldalast daraboltam és pácoltam. Olívaolajba tettem borsot, fűszerpaprikát, kevéske őrölt köményt, sót és egy nagyobb fej fokhagyma, zúzott cikkeit. Ebbe néhányszor megforgattam a darabolt oldalast és lefedve legalább egy órára a hűtőbe tettem.

003_renamed_by_iws_2.jpg


Utána, egy 25 x 38-as méretű sütőzacskóba helyeztem a hús darabokat, ráöntöttem a maradék páclevet és fél deciliter vizet. A zacskót szorosan lezártam és tepsibe helyeztem. Néhány helyen a zacskó felsőrészét, hústűvel megszurkáltam és sütőbe tettem. 180 fokon a hús puhulásáig sütöttem (40 perc).

007_renamed_by_iws.jpg

Akkor a zacskó felsőrészét ollóval óvatosan felvágtam és hagytam még 10 percig pirulni a húst.

014_renamed_by_iws_4.jpg

Kivettem a sütőből és tálra tettem, ráöntve a szaftot is.

016_renamed_by_iws.jpg

A főzelékhez, a zöldborsót annyi vízzel, ami bőven ellepte, oda tettem főni. Ízesítettem, aprítóval összevágott, nagy csokor petrezselyem- és zellerzölddel, sóval, ízlés szerinti édesítővel vagy cukorral és húsleveskockával.

009_renamed_by_iws_1.jpg

Amikor a borsó elég puhára főtt, rántást készítettem. Zsírban lisztet barnítottam, majd a tűzről levéve, hozzáadtam, a 3,5 %- os tejszínt és a zöldborsólevéből két szedőkanálnyit.

013_renamed_by_iws_1.jpg

Ezt alaposan, csomómentesre kevertem és a borsóra szűrtem. Állandó kavargatás mellett felforraltam és már el is készült.

 

032_renamed_by_iws_1.jpg

Külön tálaltam a húst és a főzeléket.

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr68581430

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása