Sertés szűzérmék Eszterházy módra, petrezselymes rizsgolyókkal
2017. július 23. írta: SzepiÁgi

Sertés szűzérmék Eszterházy módra, petrezselymes rizsgolyókkal

Egy finom hús és a selymes zöldséges szósz remek találkozása

 

Egyik kedvenc húsfélénk a sertésszűz. Nagyon ritkán lehet megfelelő méretűhöz hozzájutni, de ha sikerül nincs pardon, terítékre kerül. Most is ez történt és én az Eszterházy módon történő elkészítés mellett döntöttem. Nem bántam meg, mert a selymes zöldséges szósszal, tökéletes együttest alkottak.

041_renamed_by_iws_9.jpg

 

Ahogy én készítettem:

50 dkg sertés szűzérmét hártyáitól megtisztítottam és ujjnyi széles szeleteket vágtam belőle.

002_renamed_by_iws_16.jpg


Gyengéden megklopfoltam, sóztam, borsoztam és félretettem, amíg a zöldségeket elkészítettem.

006_renamed_by_iws_12.jpg

 


2 szál sárgarépát és 1 szál petrezselyemgyökeret (összességében 25 dkg) megtisztítottam és nagyjából azonos hosszúságú, gyufaszál vastagságú metéltre vágtam.

013_2_renamed_by_iws_3.jpg


 Utána zsírt hevítettem (15 dkg) és a félretett hús szeleteket lisztben megforgatva a forró zsírban mind két oldalról elősütöttem. Kiszedtem a zsírból és félretettem.

015_renamed_by_iws_10.jpg


A visszamaradt zsiradékon 1 nagy fej apró kockákra vágott vöröshagymát dinszteltem. Amikor üvegessé vált hozzáadtam a hús szeleteket, 2 db babérlevelet, ízlés szerint sót, borsot és 0,5 dl fehérborral felengedtem. Fedő alatt, lassú tűzön 15-20 percig pároltam.

019_renamed_by_iws_20.jpg


Ezt követően az aprított zöldség is hozzákerült, 1 csokor aprított petrezselyemzöld, ½ citrom kicsavart leve, a citrom héja vékony csíkokra vágva, ízlés szerint mustár és cukor. Kevés vízzel (0,5 dl) felengedtem és kis lángon fedő alatt a zöldségek puhulásáig pároltam. Akkor jó, ha a zöldségek még roppanósak maradnak.

023_renamed_by_iws_12.jpg


A húsokat újból kiszedtem és a zöldséges szószt besűrítettem. 2 dl tejfölt elkevertem 1 evőkanál liszttel és 0,5 dl borral, ezzel végeztem a sűrítést.

A húsokat tálra tettem és a zöldséges szósszal tálaltam.

027_2.JPG


Köretként petrezselymes rizsgolyókat fogyasztottunk. Ehhez az előfőzött tasakos rizst előírás szerint megfőztem, amikor kicsit meghűlt, golyókat formáltam belőle és apróra vágott petrezselyemzöldben meghempergettem.

057_renamed_by_iws_8.jpg

 

Jó étvágyat!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr712682631

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

xclusiv 2017.07.24. 00:09:47

Tasakos rizs, ehh....
Miért? Rizst főzni a legkönnyebb dolog a világon.

SzepiÁgi 2017.07.24. 01:33:41

@xclusiv:
Bocsánat, tudom, de ez volt a kézenfekvőbb!
süti beállítások módosítása