Szilvatöltelékes túrógombóc, reszelt étcsokoládé szórással
2015. augusztus 30. írta: SzepiÁgi

Szilvatöltelékes túrógombóc, reszelt étcsokoládé szórással

Gombóc Artúr terítéken

 

Ha már meguntuk a húsos ételeket, vagy csak egy mennyei desszertre vágyunk, ezt el kell készítenünk!

020_renamed_by_iws_2.jpg
Ahogy én készítettem:

1/2 kg túrót, villával apró darabokra törtem. Adtam hozzá 15 evőkanál lisztet, 5 evőkanál búzadarát, 2 egész tojást, pici sót, egy evőkanál vaniliáscukrot, 4 evőkanál kristály cukrot, 1 citrom reszelt héját, egy kávéskanál szódabikarbónát. Alaposan összegyúrtam és egy fél órát állni hagytam. Nem túl lágy tésztát kell kapjunk, ha szükséges, lisztet lehet még hozzá adni.


A szilvát feleztem a magját eltávolítottam és a helyére vaniliáscukorral kevert, fahéjat szórtam

.
A tésztából vizes kézzel gombócokat formáztam, a közepébe téve a félbevágott szilvát, ügyelve arra, hogy minden oldalról körbe vegye a tészta a szilvát.


Kevés vajon zsemlemorzsát gyengén átpirítottam és kicsi cukorral ízesítettem.


Bő, forrásban lévő vízben kifőztem a gombócokat. Amikor feljött a víz tetejére, még 5 percet hagytam főni. Utána szűrőkanállal kiszedtem és jól lecsöpögtettem.

Megforgattam a zsemlemorzsában.

 
Tálaláskor, reszelt étcsokoládéval szórtam meg.

 

056_renamed_by_iws.jpg

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr977744704

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása