Rozmaringos,töltött paprika, hasáb burgonyával
2015. szeptember 02. írta: SzepiÁgi

Rozmaringos,töltött paprika, hasáb burgonyával

Étvágygerjesztő ízek, színek a tányéron

 

Régi kedvencünk ez az étel, de most egy kicsi zöldfűszer alkalmazásával feldobtam, a megszokott ízeket :)

001_renamed_by_iws.jpg

Ahogy én készítettem:

A paprikák szárészét levágtam, megmostam,  magját és az ereit kikapartam .
A rizst egy kis hagymás zsíron megfuttattam.
A darált húst, fűszereztem (só, bors, őrölt piros paprika, kömény, zúzott fokhagyma, rozmaring).
Jól összekevertem és hozzáadtam a kihűlt rizst, az egészet jól elkevertem és hagytam kicsit állni, hogy az ízek összeérjenek.

Ezzel a töltelékkel töltöttem meg a paprikákat. Nem kell nagyon megtömni, mert főzés közben a rizs megdagad benne.

Egy megfelelő edénybe egymás mellé leraktam, a kimaradt töltelékekhez ütöttem egy nyers tojást és gombócokat készítettem belőle. Ezeket is elrendeztem a paprikák tetejére, úgy hogy ne érjenek egymáshoz.
Felengedtem annyi vízzel, hogy ellepje és oda tettem főni. (Idénybe paradicsomlében is főzhetjük)  A főző vizét ízesítettem, házi ételízesítővel, fűszertojásba egy marék petrezselyemzöldet valamint rozmaringot tettem és ezt is belelógattam a főzővízbe.  A gombócoknál tudjuk ellenőrizni, hogy mikor főtt meg.

Amikor már úgy éreztem, megfőtt, kiemeltem belőle a fűszertojást és elkészítettem a paradicsommártást.
 ( Ha friss paradicsomlében főztük, akkor vegyünk ki a levéből, azt sűrítsük és szűrjük vissza a paprikákra.)
Kevés zsiradékon a paradicsompürét megdinszteltem, kevéske keményítővel megszórtam (aki szereti, kicsike cukrot is tehet bele) és a tűzről levéve a paprika főzőlevével hígítottam, elkevergettem és visszaszűrtem a paprikákra. Néhányszor megrázogattam az edényt, hogy minden hová kerüljön a mártásból (ekkor már nem kavargatom) és pár perces forralás után kész is.

Burgonyát hámoztam, hasábokra vágtam és köménymagos vízben puhára főztem. Ezt tálaltam a paprika töltelékek mellé.
Aki nem eheti vagy nem szereti, burgonya nélkül is fogyaszthatja, mert úgy is tökéletes.

014_renamed_by_iws_1.jpg
Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr347752852

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása