Zúzapörkölt, kapros nokedlivel, csemege uborkával
2015. szeptember 12. írta: SzepiÁgi

Zúzapörkölt, kapros nokedlivel, csemege uborkával

Szaftos élvezet

 

Erre az ételre szokták azt mondani, hogy "meg nem enném" vagy " imádom ". Én az utóbbihoz tartozom.

016_renamed_by_iws.jpg


Ahogy én készítem:

A megtisztított és mosott zúzákat ( én a pulyka zúzát részesítem előnybe) apró kockákra vágom.
Jó sok vöröshagymát dinsztelek zsiradékon. A tűzről levéve, ízesítem (ízlés szerint, mint általában a pörköltet szeretjük) az én verziómban került rá, őrölt pirospaprika, bors, só, pici kömény, majoranna, fokhagyma, babérlevél, 1paradicsom és 1 paprika, apróra vágva. Összekevertem és visszatettem a tűzre. Hozzáadtam a zúzát és kevés vízzel felengedtem. Fedő alatt főztem a zúza puhulásáig, szükség szerint egy kis vízzel pótolva és kevergetve.

Kapros nokedli
Tojást ütök fel és kevés zsírral jól elkeverem, sózom és lisztet adok hozzá, annyit, hogy közepes keménységű tésztát kapjak (esetleg egy kis vízzel lazítható).
A kaporleveleket megmosom, apróra aprítom és a tésztához keverem. legalább egy félórát hagyom állni.
Bő, forrásban lévő, sós vízbe galuskákat szaggatok. Közben néha megkavarom. Ha feljön a víz tetejére, szűrőkanállal kiszedem, és meleg vízzel leöblítem.

Tálaláskor meglocsolom a zúzapörkölt zsírjával és zúzákat a tetejére helyezem.

Mi most, csemege uborkát fogyasztottunk hozzá.

021_renamed_by_iws_1.jpg

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr237781402

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása