Kirántott velő és sajt, ízesített burgonyával, tartármártással
2015. október 23. írta: SzepiÁgi

Kirántott velő és sajt, ízesített burgonyával, tartármártással

Kívül ropogós, belül omlós falatok

 

Nem tartozik a legegyszerűbben elkészíthető ételek közé, de megéri a fáradtságot!

041_renamed_by_iws_2.jpg

Ahogy én készítettem:

A velőt, többször váltott vízben jól átmostam. Hártyáitól megtisztítottam. Forró vízbe tettem, szűrőn keresztül néhány percre, hogy szeletelhető legyen. Szeleteket készítettem belőle.

A sajtot (kirántanivaló, ömlesztett sajt) felszeleteltem.

A burgonyát héjában oda tettem főni.

A szeletelt sajtot és velőt paníroztam. Liszt, tojás, zsemlemorzsa. A sajtot dupla panírral láttam el.
A tojást ízesítettem, sóval, borssal, a velőnél még fokhagymát is nyomtam hozzá.

Forró, bő olajban közepes hőfokon, minden oldalról átsütöttem. Amikor megsült, szűrőkanállal kiszedtem az olajból és papírtörlővel leitattam róla a fölösleges olajat. Tálra rendeztem.

A burgonyát, amikor megfőtt, leöblítettem hideg vízzel és meghámoztam. Bevagdostam keresztbe és ételízesítővel megszórtam. Vajat olvasztottam és azzal is meglocsoltam. Ez is tálra került.

046_renamed_by_iws_1.jpg

Tartármártást készült hozzá
Először a majonézt készítem el:
A tojás sárgáját egy pici sóval jól elkevertem apránként adagolva hozzá az olajat, sima sűrű masszát készítek.
Ez ízesítve lesz a tartármártás:
Mustárt, kevéske borsot, fehérbort (vagy citromlevet), cukrot adok hozzá és kanalanként adagolom a tejfölt, hogy a megfelelő sűrűséget elérje, állandó kevergetés mellett.
Az adag pedig úgy alakul, hogy ahány tojás sárgája, annyi dl olaj, és fele mennyiségű fehérbor. A többi ízlésnek megfelelően.

Elkészült minden, lehet enni!

030_renamed_by_iws_1.jpg


Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr248014721

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása