Bacon alatt sült fűszeres csirkemáj, kurkumás rizzsel, áfonya szósszal.
2015. november 11. írta: SzepiÁgi

Bacon alatt sült fűszeres csirkemáj, kurkumás rizzsel, áfonya szósszal.

Turbózott sült csirkemáj

 

Szeretjük a csirkemájat, de szerettem volna különlegesebbé tenni. Ezért készült így ez az étel. A családomnak bejött!

050_renamed_by_iws_1.jpg
Ahogy én készítettem:

A májat megmostam és jól lecsöpögtettem.

014_renamed_by_iws_11.jpg
Fűszeres pácot készítettem, olívaolaj, majoranna, kakukkfű, bazsalikom, rozmaring keverékéből. Mindegyik fűszerből kávéskanálnyit használtam, csak a rozmaringból tettem kevesebbet, egy mokkáskanálnyit, mert annak nagyon imtenzív az íze. Ebbe forgattam meg a májat és hagytam addig állni, amíg többi hozzávaló is elkészült.

007_renamed_by_iws_3.jpg
Vöröshagymát karikára vágtam.

017_renamed_by_iws_6.jpg
Párszem burgonyát héjában megfőztem. Hámozás után, azt is karikákra vágtam. majd ételízesítőben megforgattam.

003_renamed_by_iws_3.jpg
Egy megfelelő méretű tűzállótálat, baconnel kebéleltem, úgy hogy jócskán átnyúljon az edény falán.

Miután minden elkészült, rétegeztem a hozzávalókat a baconnel kibélelt tálba. Először a hagymakarikákat raktam le, majd erre került a fűszeres máj és beborítottam a krumplikarikákkal. A lelógó bacon csíkokat ráhajtottam.

025_renamed_by_iws_6.jpg
Fóliával lefedtem és sütőbe tettem. Fél órát sütöttem fólia alatt, majd anélkül addig, amíg a szalonna szépen rá nem sült. 

033_renamed_by_iws_4.jpg
Tesibe borítottam ki a tálból és az alsó részét, ami most a teteje lett, pirítottam kicsit. Ezt követően már tálalható is.

Kurkumás rizzsel tálaltam:
Hagymás zsíron kicsit megpergettem a rizst, majd a rizs kétszeres mennyiségének megfelelő húslével felöntöttem, két kávéskanál kurkumát kevertem hozzá (szükség esetén még sózható) és fedő alatt puhára pároltam. Formázva tálaltam.

Kiegészítője lett még ennek az ételnek az áfonyaszósz:
Ezt egyszerűen úgy készítettem, hogy az áfonyadzsemet, vörösborral és kevéske vaniliáscukorral összeforraltam.

088_renamed_by_iws.jpg
Nagyon ízletes eledel került a tányérunkra.

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr158070812

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása