Wellington – szelet
2015. december 26. írta: SzepiÁgi

Wellington – szelet

Királyi eledel

 

Nagyon régen készültem már ezt az eledelt elkészíteni. Most, hogy együtt volt a család, itt volt az ideje és a tesztelésnek is.
Bevallom ez az étel a mi asztalunkon sem lesz gyakori vendég...
Nem olcsó, egy kis konyhai gyakorlat szükséges az elkészítéséhez és nálunk nem mindenkinek nyerte el az ízlését, pedig tökéletesen sikerült!

076_renamed_by_iws.jpg

Ahogy én készítettem:


Marhabélszín szükséges hozzá, abból is az a rész, ami egyenletes hengerszerű.
A húsról lefejtettem a hártyákat, sóztam, borsoztam. 

015_renamed_by_iws_8.jpg
Egy edénybe, amibe a hús kényelmesen elfér, 3 evőkanál olíva olajat forrósítottam.

013_renamed_by_iws_10.jpg
Erős lángon minden oldalról megpirítottam (kérget készítettem rá).

020_renamed_by_iws_8.jpg

Ha elkészült, kiveszem az olajból, lecsepegtetem és az olajat félre teszem. A húst minden oldalról, alaposan megkentem mustárral. 
Amíg hűl, gombát aprítottam, majd mixerrel pépesítettem.

007_renamed_by_iws_8.jpg

A félretett olajban, aprított hagymát dinszteltem, hozzáadtam a gomba pépet és megpirítottam. Amikor már nincs rajta lé, megszórtam kakukkfűvel, néhányszor átkevertem és levettem a tűzről. Meghűtöttem.
Közben neki fogtam a Vellington bélszín összeállításához.


009_renamed_by_iws_4.jpg

Folpackot kiterítettem, akkora nagyságút, hogy a hús majd kényelmesen elférjen rajta. Erre egymás fedésébe ráraktam feketeerdei (vagy pármai) füstölt sonkaszeleteket, a hús méreténél nagyobb téglalap alakba.
A meghűlt gombamasszát rákentem és ennek a közepére került a kérges bélszín.

024_renamed_by_iws_3.jpg
 A folpack segítségével jó szorosan feltekertem. Szorosan lezártam a fóliát és a csomagot hűtőbe helyeztem, legalább 1 órára (én előző nap este készítettem el és csak másnap folytattam).

027_renamed_by_iws_5.jpg
Ezután, vajas-leveles tésztát , lisztezett gyúrótáblán kinyújtottam akkorára, hogy a hús kényelmesen elférjen rajta. A közepére helyeztem a fóliából kicsomagolt húst és a tészta szabadon maradt részeit, lekentem felvert tojással. Beletekertem jó szorosan és a széleit aláhajtottam, a fölösleget levágtam és abból készült a díszítés.

031_renamed_by_iws_1.jpg
Kivajazott, kilisztezett tepsibe helyeztem, újból megkentem tojással és előmelegített sütőben 200 fokon, 25-30 percig sütöttem.

041_renamed_by_iws_3.jpg

Ha megsült, legalább 10-15 percet hagytam pihenni a szeletelésig. Kb. 2 cm vastagságúra szeltem, jó éles késsel.
Krumplipürét és olajos-citromos zöldsalátát fogyasztottunk hozzá.

064_renamed_by_iws.jpg

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr178199440

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása