Főtt füstölt csülök, krumplival és sóskaszósszal
2016. február 24. írta: SzepiÁgi

Főtt füstölt csülök, krumplival és sóskaszósszal

A tél és tavasz, jól megférnek egymás mellett

 

A telet, a tavasz követi. A füstölt húsok, általában a téli étrend alappillérei, de egy kis tavaszi ízzel kiegészítve, bármikor megférnek egymás mellett.

004_renamed_by_iws_15.jpg


Ahogy én készítettem:

Megmosom a füstölt hátsócsülköt (ha nagyon kemény a bőre, vagy túl sós, akkor előző nap hideg vízbe, áztatom másnap az áztató vizet leöntöm róla). Kis lángon főzni kezdem annyi hideg vízben, amennyi bőven ellepi. Ízesítem,2 egész vöröshagymával , 10-15 szem egész borssal, 2 babérlevéllel és 6-8 cikk fokhagymával. Közben pótolom az elpárolgó vizet. Akkor jó, amikor a csont elválik a hústól.
Kiveszem a főző léből, lecsepegtettem és tálalásig alufóliába tekerve tartom melegen.
A főzővizet ne öntsük ki, mert nagyon finom leves alap lé lehet (bableves, lencseleves, stb.).

Egyszerű, vitaminforrás a sóskaszósz:

003_renamed_by_iws_12.jpg


Friss sóskából és fagyasztottból is készíthetjük. Én most az ősszel saját kertemből szedett és fagyasztott sóskából készítettem. Kb. 0,5 kg lehetett.
Először kiolvasztottam, majd egy nem púpozott evőkanálnyi zsíron dinszteltem. A tűzről levéve, megszórtam 3 evőkanál liszttel, jól elkevertem és felöntöttem kb. 1 dl sonkafőző lével. Ízesítettem sóval, cukorral, zúzott fokhagymával és a tűzre visszatéve, folyamatos kevergetés mellett, forraltam (kb.5 percig). Utána apránként, folyamatosan adagolva tejet adtam hozzá és a kellő sűrűségűre hígítottam azzal. Miután felforrt, 10 percig főztem. Kicsit hagytam hűlni, majd botmixerrel tovább pépesítettem, hogy véletlenül sem legyen darabos. Aki savanykásan szereti, citromlével teheti ezt meg.

Sós vízben főtt, hasábburgonyával és a főtt füstölt csülökkel tálaltam.

002_renamed_by_iws_10.jpg

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr598416072

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása