Sütőben sült csirkecombok, petrezselyem -besameles krumpliágyon
2016. április 24. írta: SzepiÁgi

Sütőben sült csirkecombok, petrezselyem -besameles krumpliágyon

Köret és hús egy tepsiben

 

Időt és energiát takaríthatunk meg, ha együtt készül a hús a körettel. Sokszor alkalmazom ezt az eljárást, mint például ebben az esetben is.

028_renamed_by_iws_2.jpg

Ahogy én készítettem:

A csirkecombokat (6 db-ot kettévágva) fűszereztem és hagytam addig állni, amíg a krumpli is elkészült.
A hús fűszerezése úgy készült, hogy 1 dl olajba tettem, ízlés szerint,sót, borsot, paprikát, négy cikk zúzott fokhagymát, köményt, majorannát. Ebben párszor átforgattam.

038_renamed_by_iws.jpg


A krumplit héjában főztem, majd hámozás után, karikára szeltem.
Petrezselymes besamelt készítettem. Olvasztott vajba, lisztet szórtam és rövid ideig, hogy ne piruljon meg, átforgattam. Hozzáadtam az aprított petrezselyemzöldet, elkevertem és felöntöttem fél liter tejszínnel ( fontos, hogy ne közvetlenül a hűtőből vegyük ki a tejszínt, hanem szobahőmérsékletű legyen). Miután elkezdett gyöngyözni, levettem a tűzről és kézi habverővel simára kevertem. Ha sűrű lenne, meleg tejjel hígítható.
Egy tepsit kivajaztam és a burgonya szeleteket szorosan sorban elhelyeztem a tepsialján (mint a rakott krumplinak szokás).
Ezt követően a petrezselymes besamelt ráöntöttem, egyenletesen eloszlattam rajta.

048_renamed_by_iws_1.jpg


Erre raktam a fűszerezett csirkecombokat.

051_renamed_by_iws.jpg


Lefedtem alufóliával és 200 fokon 40 percig sütöttem. Ekkor levettem róla a fóliát és még 10 percig pirítottam.

002_renamed_by_iws_2.jpg


Lilahagymás, kapros uborkasalátával fogyasztottuk.
Ehhez az uborkát és hagymát karikára vágtam, leraktam egy tálba. Gyengén sóztam, borsoztam, kapott egy kis tökmag olajat, balzsamecetet , citromlevet és aprított kaporlevelet.

024_renamed_by_iws.jpg

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr58659170

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása