Főzés nélküli sárgadinnye krémleves
2016. július 03. írta: SzepiÁgi

Főzés nélküli sárgadinnye krémleves

Dinnyehéj kehelyben tálalva

 

Főzéssel nagyon sok vitamint veszít, az egyébként vitamindús gyümölcs és íze is halványul. Ezért úgy gondoltam, hogy kedvenc gyümölcsünket a sárgadinnyét a legtermészetesebb formájában próbálom levesként tálalni.Így készült hidegen, főzés nélkül és a héjában tálalva.

074_renamed_by_iws.jpg


Ahogy én készítettem:

Fejenként fél kg sárgadinnyét számítsunk héjastól. Én most az adagokat egy dinnyére vonatkoztatva (tehát 2 főre) adom meg.
A lehűtött dinnyét kettévágtam, magját eltávolítottam.

040_renamed_by_iws_2.jpg


A húsából pár darabot karalábévájóval gömböcskékben félretettem. A többi húsát kikanalaztam. A héjából kehely formát alakítottam és tálaláshoz félretettem.

060_renamed_by_iws.jpg


A kiszedett dinnyehúst 150 gr cukrozott sűrített tejjel, 1 teáskanál vaniliáscukorral és 2,5 dl habtejszínnel összeturmixoltam. Ha sűrűnek találnánk, akkor tejjel lehet lazítani.
Aki szereti pár darab mentalevelet is tehet bele, nagyon finom ízt kölcsönöz neki.
Azonnal tálalható.

062_renamed_by_iws_2.jpg


Én a dinnyehéjából készített kehely formában tettem ezt. Díszítésként a dinnye golyócskákat és mentalevelet használtam.

078_renamed_by_iws.jpg

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr558863486

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása