Magyaros zöldbabgulyás
2016. július 18. írta: SzepiÁgi

Magyaros zöldbabgulyás

Ami után jól esik egy kis rozé bor

 

Aki a zöldbabot kedveli és a pörköltnek is híve, nem fog csalódni ebben az ételben.
Tulajdonképpen a hagyományos babgulyás, zöldbabbal készített változata. 

039_renamed_by_iws.jpg

 

Ahogy én készítettem:

Én sertéscombot használtam. A húst kb.5x5 cm-es kockákra vágtam.
Arányaiban a hús mennyiségének kétszerese legyen a zöldbab (0,5 kg hús, 1 kg zöldbab).
A zöldbabot tisztítás után daraboltam. Két nagyobb darab krumplit hámoztam és kockákra vágtam.

Mangalica zsíron a hagymát megdinszteltem. Tűzről levéve pirospaprikát adtam hozzá és a darabolt húst. Visszatettem a tűzre és tovább ízesítettem borssal, őrölt köménnyel, zúzott fokhagymával, két darab babérlevéllel. A hús fehéredéséig hagytam sülni és csak akkor adtam hozzá nagyon kevés vizet, éppen  annyit hogy ne tapadjon le.
Amikor félig megsült, hozzáadtam a darabolt zöldbabot, egy csokor kaprot és ekkor  engedtem fel a leves mennyiségének megfelelő vízzel.  Megsóztam és együtt főztem tovább. A zöldbab puhulását követően, a felkockázott krumplit belekevertem.

073_renamed_by_iws.jpg



Amíg az főtt a levesben, rántásos habarást készítettem. Zsírt hevítettem, két evőkanál lisztet enyhén megpirítottam benne, majd a tűzről levéve két kávéskanál paprikát  és 3,5 dl tejfölt adtam hozzá, amit a levesből kimerített lével kevertem el.
A habarást visszaszűrtem a levesre. Jól elkevertem , egy - két percig hagytam forrni és el is készült.

028_renamed_by_iws_4.jpg


Egy finom rozé bor jól esett utána.

Jó étvágyat!



A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr858898858

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása