Pulykahúsos töltött szőlőlevelek,  ízesített krumplival
2016. július 30. írta: SzepiÁgi

Pulykahúsos töltött szőlőlevelek, ízesített krumplival

Mazsolás töltikék

 

Érik a szőlő, hajlik a vessző, bodor a levele...
Ne hagyjuk kárba veszni a leveleit! Nagyon finom töltikét készíthetünk belőle. Szívesen megosztom veletek az én technikámat.

016_renamed_by_iws_3.jpg

Ahogy én készítettem:

Szép nagy, zsenge szőlőleveleket szedtem. Alapos mosás után, forró vízzel leöntöttem és hagytam benne kicsit állni, hogy puhuljon. A szárrészét eltávolítottam.

057_renamed_by_iws_1.jpg
Elkészítettem a tölteléket:
Pulyka filézett felső combot daráltam. Ehhez adtam az előfőzött (tasakos) rizst, egy evőkanál kacsazsírt, 20-25 szem mazsolát. Ízesítettem, sóval, borssal, kevéske fahéjjal. Jól összedolgoztam.

052_renamed_by_iws_1.jpg
Ezzel a töltelékkel töltöttem meg a szőlőleveleket.

064_renamed_by_iws.jpg

052_renamed_by_iws_1.jpg

Amikor elkészültek a töltelékek, egy megfelelő méretű edénybe zsíron, apróra vágott vöröshagymát dinszteltem. A tűzről levéve, karikára vágott paradicsom szeletekkel terítettem be az edény alját és a tetejére egy nagy csokor kaprot tettem.

061_renamed_by_iws.jpg

Forrázott szőlőlevelekkel befedtem és erre sorakoztattam a töltelékeket.

073_renamed_by_iws_1.jpg

Majd ezt is letakartam szőlőlevelekkel. Annyi húslevet (ha nincs, akkor  ételízesítős vizet) öntöttem rá, ami ellepte. Újra tűzre tettem és lassú forralással fedő alatt főztem a levelek puhulásáig. Az enyém egy órát főtt.

015_renamed_by_iws_4.jpg

Ízesített burgonyát fogyasztottunk hozzá.
Lehetőleg egyforma nagyságú burgonyákat hámoztam és hosszába félbe vágtam. Sós vízben puhára főztem, de nem szétesősre. Amikor megfőtt, leszűrtem. Tálaláskor keresztbe bevagdostam, meglocsoltam olvasztott vajjal és megszórtam ételízesítővel. Ezt tálaltam a töltött szőlőlevelek mellé, valamint a a főtt paradicsom darabokat.

033_renamed_by_iws_1.jpg


Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr628924192

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása