Gazdag hagymás resztelt sertésmáj burgonyával, joghurtos-mentás cukkini salátával
2016. augusztus 02. írta: SzepiÁgi

Gazdag hagymás resztelt sertésmáj burgonyával, joghurtos-mentás cukkini salátával

Gyorsan, finomat

 

Ez az étel pillanatok alatt elkészül és nagyon finom. A receptet tovább tartott megírni, mint az ételt elkészíteni. A májnak nagyon rövid a sütési ideje. Egy jó félóra alatt egy komplett,csodás ételt tálalhatunk.

018_renamed_by_iws_3.jpg

Ahogy én készítettem:


A sertésmájat 1-1,5 cm széles metéltre vágtam, a hagymát négyfelé és cikkekbe, tehát egy kör negyedébe. Arányaiban a máj súlyának 80%-a a hagyma tömege. (1 kg májhoz, 80 dkg hagyma)

003_renamed_by_iws_7.jpg


Zsírt olvasztok és ezen megdinsztelem a hagymát, amihez adok 1-2 db hámozott és darabolt paradicsomot is. Amikor a paradicsom szétfőtt és a hagyma is megdinsztelődött hozzáöntöm a szeletelt májat. Ízesítem borssal, majorannával és kakukkfűvel. Gyakori kevergetés mellett, közepes lángon 15-20 perc alatt készre sütöm. Csak amikor levettem a tűzről akkor sózom.
Egyszerű köménymagos főtt hasábburgonyát tálaltam hozzá.

029_renamed_by_iws_5.jpg


A burgonyát meghámoztam és hasábokra vágtam. Sós, köménnyel ízesített vízben puhára főztem. Amikor megfőtt, leszűrtem és melegen tálaltam.
Remek kiegészítője lett a joghurtos-mentás cukkini saláta:

042_renamed_by_iws_2.jpg


A cukkinik végeit levágtam, megmostam és héjastól vékony karikákra szeltem. 2 dl joghurtot ízlés szerint megsóztam és aprított mentalevéllel összekevertem. A cukkinire reszeltem egy fél citrom héját és a levét is rányomtam. Végül a mentás joghurttal összekevertem. Ha valaki savanyúnak érezné, akkor mézzel lehet édesíteni.
Nagyon jól illet a májhoz.

023_renamed_by_iws_3.jpg



Jó étvágyat!

018_renamed_by_iws_3.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr158930334

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása