Gyors almás-túrós  sütike
2016. szeptember 26. írta: SzepiÁgi

Gyors almás-túrós sütike

Ha nassolni támad kedvünk

 

Van amikor megkívánunk egy kis édességet, de nem "habos-babos" dologra vágyunk. Akkor ajánlom ezt a nem hizlaló, de finom almás-túrós sütikét, amihez még sütő tudomány sem kell.Nagyon egyszerű és gyorsan elkészül, ha van előre elkészített vajas leveles tésztánk vagy készen vásároljuk. Én időnként nagyobb mennyiséget szoktam belőle készíteni és adagolva lefagyasztom.

056.JPG

Ahogy én készítettem:

Vajas leveles tésztát  készítettem: (12 db-hoz)

1/2 kg finom liszt, 25 dkg vaj, 1,5 dl tejföl, 1-2 dl víz (amennyit gyúrás közbe felvesz), 1 teáskanál ecet, 2 teáskanál só.
A lisztet egy mély tálba teszem, közepébe a tejfölt, a sót és az ecetet. Gyúrás közbe öntöm hozzá a vizet, annyit, hogy jól gyúrható legyen. Fél órát pihentetem, majd elnyújtom, megkenem vajjal és összehajtom. Fél óra pihenő a hűtőbe, majd ismét nyújtás és egy újabb réteg vaj. A hajtogatásnál mindig ugyan abból az irányból, ugyan olyan formában kell hajtani a tésztát, így lesz leveles.
Annyiszor ismétlem, míg a vaj el nem fogy (általában háromszor). Felhasználás előtt néhány órát hűvös helyen pihentetem.

Ízesített túrótölteléket készítettem:

020.JPG


35 dkg túrót összetörtem villával, adtam hozzá egy evőkanál vanília aromát, 15 gr vanilliás cukrot  és egy kávéskanál rum aromát, 1,5 db tojás sárgáját ( a többit félre tettem a kenéshez). Az egészet összeturmixoltam.


2 db almát megmostam és héjastól nagyon vékony cikkekre szeltem.

023.JPG

Pihentetés után a tésztát lisztezett gyúrótáblán átgyúrtam majd fél cm vastagságúra elnyújtottam. 12 db 5x40 cm-es csíkokra vágtam.

025.JPG

 

Minden csíkot megkentem a túrós töltelékkel és 4-5 db alma szeletet helyeztem rá, amit meghintettem fahéjjal.

032.JPG

Óvatosan feltekertem és kivajazott muffin formába tettem. A tetejét megkentem a félretett tojássárgájával.

034.JPG


Előmelegített sütőbe 160 fokon 20-25 perc alatt készre sül. Néhány perc hűlés után szépen kiemelhető a formából.

 

050.JPG


Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr3211744751

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása