Ropogós bőrös sertéssült, burgonya rózsával
2016. október 09. írta: SzepiÁgi

Ropogós bőrös sertéssült, burgonya rózsával

Sütőben nyíló rózsák

 

Ma sikerült újból olyan ételt készítenem, ami már a szemünknek is jól esett. Erre már csak ráadás volt csodás illata, a ropogós bőrrel körbevett porhanyós hús.

036_renamed_by_iws_2.jpg

Ahogy én készítettem:
A bőrös csontos sertéscomb (1,5 kg) bőrét irdaltam, hogy sülés közben ne kapja össze a húst.
4 gerezd fokhagymát meghámoztam, kettéhasítottam és megspékeltem vele a húst.

001_renamed_by_iws_4.jpg


Gyors pácot készítettem:
1 evőkanál sót, 1 mokkáskanál őrölt fekete borsot, 1 evőkanál fűszerpaprikát, 1 mokkáskanál őrölt köményt összekevertem 1 dl extra szűz olívaolajjal.
Ebbe tettem a fokhagymával tűzdelt húst és hagytam állni 1-2 órát. Közben néhányszor átforgattam.

008_renamed_by_iws_8.jpg


Ezt követően a húst is bevagdaltam és egy megfelelő méretű tepsibe vagy lábasba áthelyeztem. A páclevet ráöntöttem és megkínáltam finom vörösborral, amiből elfogadott 1 dl-t. Fóliával lefedtem és 200 fokon sütöttem közben a húslével locsolgattam. 1,5 óra múlva leemeltem róla a fóliát és még 20-25 percet pirítottam a tetejét.

027_renamed_by_iws_5.jpg

Megszórtam színes borssal.


Burgonyarózsákat készítettem köretként:

010_renamed_by_iws_8.jpg


A krumplit hámozás után, 1-2 mm vastagságú karikákra vágtam. A muffin sütőt extra szűz olívaolajjal kikentem, vékonyra szelt baconnal kibéleltem és a krumplikarikákat körberaktam egy-egy lyukba.

021_renamed_by_iws_4.jpg

Hasábburgonya fűszersóval megszórtam.

019_renamed_by_iws_5.jpg

180 fokon sütöttem 30-35 percig, amíg a burgonyaszirmok széle elkezdett pirosodni.

032_renamed_by_iws_4.jpg

Kivettem a sütőből és villa segítségével kiemeltem a formából. Melegen tálaltam.

031_renamed_by_iws_6.jpg


Mi vegyes savanyúságot fogyasztottunk hozzá (kovászolt káposzta, csemege uborka).

048_renamed_by_iws_4.jpg



Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr3511783383

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása