Kirántott karfiol joghurtos tört krumplival és gojibogyós céklasalátával
2016. október 13. írta: SzepiÁgi

Kirántott karfiol joghurtos tört krumplival és gojibogyós céklasalátával

Húsmentesen finomat

 

A zöldségek egészségesek és bizony be kell iktatni az étrendünkbe. A zöldségek közül a karfiol az egyik zöldségünk, amit a konyhában nagyon változatosan készíthetünk el. Kiegészítőkkel pedig vetekszik egy-egy húsos étellel.Kedvenceink közé tartozik a kirántott karfiol. A céklasaláta pedig megkoronázza!

074_renamed_by_iws_2.jpg

Ahogy én készítettem:
A karfiolt alaposan megmostam és rózsáira szedtem. Ételízesítős vízbe blansíroztam (forrástól számított 3-5 percig hagytam az ételízesítős vízbe majd hideg vízzel lehűtöttem).
A szokásos módon paníroztam. Alaposan meghempergettem lisztbe majd felvert, sózott tojásba végül finom zsemlemorzsában forgattam meg.
Bő forró zsírban kisütöttem és papírtörlővel itattam le róla a fölösleges zsiradékot. Frissen, melegen tálaltam.

038_renamed_by_iws_3.jpg



Joghurtos tört burgonya volt a kísérője:

035_renamed_by_iws_2.jpg


A krumplit hámozás után, aprítottam és sós vízbe megfőztem. Miután megfőtt leszűrtem, alaposan lecsöpögtettem és kézi krumplitörővel összetörtem. Ízesítettem sóval, fehér borssal és kevéske szerecsendióval. Ezt követően joghurttal lazítottam, amivel habosra kikevertem.

Céklasaláta

016_renamed_by_iws_5.jpg


A céklát meghámoztam és nyersen vékony karikákra szeltem.
Öntetet készítettem rá. Alma balzsamecetet, extra szűz olívaolajat, tokaji furmintból készült borecetet elvegyítettem majd ízesítettem sóval, korianderrel, római köménymaggal. Ezzel locsoltam meg a cékla szeleteket és megszórtam gojibogyós saláta magkeverékkel.
35-40 dkg céklához egy evőkanálnyit használjunk az ecetekből és olajból. Sót ízlés szerint, az ízesítőkből pedig egy mokkáskanálnyit.
Egészséges nagyon finom ropogós saláta készült így.

043_renamed_by_iws_1.jpg

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr1311802861

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása