Tésztába tekert mustáros csülök, sárgarépás gombával
2016. december 12. írta: SzepiÁgi

Tésztába tekert mustáros csülök, sárgarépás gombával

Elrejtett ízletes hús

 

Szemezett velem a hűtőbe egy 1,5 kg-os sertés hátsó csülök. Imádjuk a főtt csülköt, de nagy a család és ezzel nem laktunk volna jó, mert ugye van azért abban csont is. Ezért egy kicsit felturbóztam tésztával és körettel. Mit ne mondjak...csodás lett, küllemre és ízre is. Először, de nem utoljára készítettem így!041_renamed_by_iws_3.jpg

 

045_renamed_by_iws_3.jpg

Ahogy én készítettem:

A hátsó csülköt (csonttal együtt 1,5 kg) egészben megfőztem. Annyi vizet öntöttem rá ami bőven ellepte. Ízesítettem sóval, borssal, babérlevéllel, fokhagymával, vöröshagymával. Addig főztem, amíg a csontról elkezdett leválni a hús. Utána kivettem a főző vízből, lecsepegtettem és hagytam kihűlni. A megfőtt csülökből a csont mentén, nagyjából egyforma darab húsokat szeltem. Kapott még egy kis sót, borsot, alaposan bekentem jó minőségű mustárral.

073_renamed_by_iws_3.jpg



A leveles tésztát (0, 7 kg) elnyújtottam 0,5 cm vastagságúra, majd 3-4 cm széles  és 20-30 cm hosszú csíkokat vágtam belőle.

071_renamed_by_iws_2.jpg

A mustáros húst ebbe tekertem. Kivajazott tepsibe sorakoztattam a tekercseket, megkentem tojássárgájával és sütőbe tettem.

077_renamed_by_iws.jpg

180 fokon 35-40 percig sütöttem.

079_renamed_by_iws_5.jpg



Sárgarépás gombapörkölt volt a körete:

041_renamed_by_iws_3.jpg



Ehhez a sárgarépákat meghámoztam, karikára vágtam. A gombát (sampion) laskákra szeltem.
Zsíron apróra vágott vöröshagymát dinszteltem, a tűzről levéve fűszerpaprikát adtam hozzá, felöntöttem 0,5 dl vízzel jól elkevertem és hozzáadtam a gombát. 10 percet puhítottam és akkor a sárgarépát is belekevertem. Ízesítettem sóval, borssal, ételízesítővel, apróra vágott petrezselyemzölddel. Zsírjára sütöttem és ezzel tálaltam a tésztás csülköt.

034_renamed_by_iws_3.jpg

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr1212043723

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása