Szarvasgulyás házi csipetkével
2017. január 08. írta: SzepiÁgi

Szarvasgulyás házi csipetkével

Elképesztő vad ízek...

 

Tulajdonképpen ez az étel a szarvaspörkölt tovább fejlesztett változata. Érdemes ezt is elkészíteni, ha van rá lehetőség, mert színesíti a  vadból készült ételek palettáját. Mellesleg csoda finom!

062_renamed_by_iws_8.jpg

 

Ahogy én készítettem:

80 dkg gulyásnak való szarvashús állt a rendelkezésemre, amit kockákra vágtam (5 x 5 cm). Forró vízzel leöntöttem, hogy a jellegzetesen erős vad ízt mérsékeljem, majd hideg vízzel leöblítettem.
003_2_renamed_by_iws_1.jpg

15 dkg füstölt szalonnát apró kockákra vágtam és kiolvasztottam. A visszamaradt pörcöt kiszedtem a zsírból.

014_renamed_by_iws_15.jpg


A zsírban jó nagy fej finomra aprított vöröshagymát üvegesre pároltam, majd hozzáadtam 2 db apró kockákra vágott tv paprikát és 2 db ugyancsak apró kockákra vágott paradicsomot valamint 3 gerezd aprított fokhagymát.

025_renamed_by_iws_2.jpg


Rádobtam a szarvashúst és együtt pároltam, amíg a hús kicsit veszített a színéből.

017_renamed_by_iws_10.jpg

Akkor fűszereztem, 2-3 db babérlevél, 1 mokkáskanálnyi kakukkfű, rozmaring, őrölt bors és őrölt kömény, 1 evőkanálnyi só és fűszerpaprika. 4 dl testes vörösborral felengedtem, jól összekavartam és lassan gyöngyözve főztem a hús puhulásáig (nekem ez az idő 3 óra hossza volt).
Közben egy szép szál sárgarépát (30 dkg) és egy kisebb fehérrépát (10 dkg) meghámoztam, karikára vágtam. 40 dkg burgonyát is hámoztam és azt kockákra vágtam.

034_renamed_by_iws_4.jpg

Egy tojással, sóval és annyi liszttel amennyit felvett (kemény, de még képlékeny tészta legyen) csipetkét készítettem. Ezt külön sós, olajos vízben kifőztem és csak tálaláskor tettem a gulyáshoz.

038_renamed_by_iws_7.jpg


Közben a hússal finom pörkölt alap készült.
020_renamed_by_iws_7.jpg

Amikor a hús már majdnem puhává vált, hozzáadtam a zöldségeket, 10 perc után a burgonya kockákat is. Ekkor forró vízzel felengedtem a kellő mennyiségű levesnek. Kóstolás után még a hiányzó, ízlésünknek megfelelő fűszerrel pótoltam.
Miután a zöldségek és a krumpli is megpuhult, elkészült a finom gulyásunk. Lekapcsoltam a lángot, amíg forró volt adtam hozzá egy mokkáskanál csombort (borsikafüvet), aki jobban szereti a tárkony ízét, azzal is helyettesítheti, megszórtam aprított petrezselyemzölddel és jól összekevertem. A csipetkét is most adtam hozzá.

046_renamed_by_iws_1.jpg  
Már csak tálalni és élvezni kellett az ízeket. Finom házikenyérrel igazán fenséges étel.

053_2_renamed_by_iws.jpg

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr3912109443

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

anima_trix 2017.01.09. 22:49:49

A tárkonyt már használom idehaza, de a borsikafüvet még nem, szóval a következő gulyásomhoz beszerzem. Tavaly még csak só és bors volt, de amióta rátaláltam a lidlkonyha oldalára, bátrabban fűszerezek, és az ételek annyira finomabbak...nagyon sok jó Széll Tamás és Mautner Zsófi recept van ott
süti beállítások módosítása