Mascarponés epertorta
2017. április 18. írta: SzepiÁgi

Mascarponés epertorta

A szánkban olvadó krémes gyönyör

 

Az édességek közül kedvenceink között a gyümölcsös ízesítésűek szerepelnek. Ez a torta habkönnyű, a friss epernek köszönhetően a szánkban olvadó gyönyörré vált.

038_renamed_by_iws_10.jpg



Ahogy én készítettem:
Hozzávalók a tésztához:
8 db tojás, 8 evőkanál kristálycukor, 8 evőkanál liszt, ½ csomag sütőpor, 1 csipet só.

Hozzávalók a krémhez:
30 dkg mascarpone, 15 dkg porcukor, 5 dl cukrásztejszín, 1 vanília rúd kikaparva, ½ kg eper (díszítéssel együtt), ½ dl rum vagy rum aroma, 1 csomag habfixáló.

Hozzávalók a csoki öntethez:
10 dkg jó minőségű étcsokoládé (legalább 60 % kakaótartalommal), 5 dkg vaj.

Elkészítése:
A tojásokat szétválasztottam és a fehérjéket, csipet sóval kemény habbá vertem.
Ebbe kevertem a kristálycukrot és tovább vertem vele. Utána a sárgákat is hozzáadtam és ezzel is tovább vertem. Végül kanalanként adagoltam hozzá a sütőporral elkevert lisztet. Jól összedolgoztam.
Kivajazott, kilisztezett kapcsos tortaformába öntöttem (26 cm átmérőjű).
Előmelegített sütőbe tettem és 160 fokon tűpróbáig sütöttem. Az első 10 percben ne végezzünk ellenőrzést (ne nyissuk ki a sütő ajtót!). Ha a fogvájóra már középében sem tapad a tészta, akkor elkészült a piskóta.
Hagytam kihűlni és utána kettévágtam.
Vastagon megtöltöttem az alábbi töltelékkel:
A mascarponét kikevertem, hozzáadtam a porcukrot, a vaníliát, a rumot vagy rumaromát. Az eperből kiválogattam néhány szép szemet a díszítéshez, a többit aprítóval összevágtam és a krémhez adtam. Végül hozzákevertem a habfixálót és a kemény habbá vert tejszínt is.Az egészet jól elkevertem és vastag tölteléket tettem a kettévágott piskóta közé. A többi krémmel bevontam a tetejét és oldalát is a tortának.

066_2_renamed_by_iws.jpg


Végül csokoládé öntetet készítettem:
A csokoládét darabokra tördeltem és gőz fölött megolvasztottam. A vajat is olvasztottam, majd a kettőt összevegyítettem, jól kikevertem.  Még hígan nekem tetsző módon rácsurgattam a tortára.
A félretett eperszemekkel kidíszítettem és néhány órára fogyasztás előtt hűtőbe tartottam.

046_renamed_by_iws_3.jpg

Friss gyümölcsízű, lehelet könnyű habos,finom tortát ehettünk.

072_renamed_by_iws_4.jpg

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr3712434529

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása