Túrós-mazsolás kifli
2017. április 21. írta: SzepiÁgi

Túrós-mazsolás kifli

A reggeli fontos, vacsorára pedig ennyi is elég

 

Változatossá tehetjük a reggelinket ezekkel az aprócska kiflikkel, tízóraira esetleg uzsonnára is fogyasztható, vacsorára pedig kedvenc kakaónkkal bőven elég. Frissen, langyosan a legfinomabb, de egy-két napig megtartja az állagát és élvezhető.

040_renamed_by_iws_8.jpg

 

Ahogy én készítettem:
Hozzávalók:
Töltelékhez:

20 dkg tehéntúró, 2 csomag vaníliás cukor,1 db tojás, 5 dkg cukor, 1 db citrom reszelt héja, 10 dkg mazsola

Tésztához:
30 g élesztő, 50 dkg liszt,2,5 dl tej, 15 dkg cukor, 1 csipet só, 3 db tojás sárgája és 1 db a kenéshez

 

Elkészítése:
A töltelékhez valókat alaposan összekevertem, lefedtem, és a hűtőbe tettem.
016_renamed_by_iws_13.jpg

0,5 dl langyos, cukrozott tejben az élesztőt felfuttattam.

 A többi tejet is felmelegítettem kb. 40 fokra, beletettem a cukrot, a sót, a tojás sárgákat, a felfuttatott élesztőt és a lisztet. Tésztává gyúrtam, jól kidolgoztam, és cipót formáztam belőle, enyhén kiolajozott edénybe kelesztettem.

004_renamed_by_iws_9.jpg

 

Kelés után apró cipókat (16 db) formáztam, és még egy félórát kelesztettem.

019_renamed_by_iws_17.jpg

 

A megkelt cipókat kicsit elnyújtottam, megtöltöttem a túróval, hengerré formáztam és kifli alakba meghajtottam.

025_renamed_by_iws_5.jpg

 

030_renamed_by_iws_1.jpg


 A maradék egy tojássárgáját egy kis tejjel elkevertem.

A sütőt begyújtottam, addig még kelni hagytam. A tepsit vékonyan kiolajoztam, liszteztem és belehelyeztem a kifliket, megkentem a tetejét a tojásos-tejes keverékkel.

033_renamed_by_iws_6.jpg

 

180°C-on 15-20 perc alatt megsütöttem.

045_renamed_by_iws_5.jpg

 

Langyosan tálaltam a tetejét porcukorral meghintve.

036_renamed_by_iws_6.jpg



Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://szepizek.blog.hu/api/trackback/id/tr2312444051

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása